Iranian Agriculture News Agency

رفسنجان رتبه سوم تولید آبزیان را در استان کرمان دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت:1۶ درصد تولید آبزیان استان کرمان در رفسنجان انجام می شود و رفسنجان رتبه سوم استان کرمان از نظر تولید آبزی پروری را دارد.

رفسنجان رتبه سوم تولید آبزیان را در استان کرمان دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حاج عبداللهی با بیان اینکه ۶۰ درصد فعالان در بخش آبزی پروری، کشاورزان هستند، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور جشنواره مجازی طبخ آبزیان در رفسنجان برگزار می شود.

وی افزود: در سال جاری دو مشکل اساسی در بحث آبزی‌پروری به وجود آمده است، یکی بحث کروناست که انتقال بچه ماهی و نهاده ها را با مشکل روبرو کرد و همچنین در یک دوره موتور پمپ‌ها خاموش شد و تولیدات کاهش پیدا کرد.

حاج عبداللهی خاطرنشان کرد: با طیفی از مزرعه دار در شهرستان مواجه هستیم که مجوز دارند، هر چند انگشت شمار هستند اما می توان از این ظرفیتها استفاده کرد و مزرعه های پرورش ماهی را گسترش داد تا برای قشر تحصیلکرده اشتغال‌زایی شود و مهاجرت هم اتفاق نیافتد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان افزود: همین تعداد آبزی‌پروران، ۴۰ درصد تولیدات پرورش ماهی را در شهرستان دارند.

وی تصریح کرد: امسال متقاضیان زیادی برای مزرعه پرورش ماهی داشتیم و بیش از ۳۰ نفر متقاضی هستند، ۴۰ درصد از آنها بدنبال مجوز واحد صنعتی، اخذ کارت‌ها و مجوز ذخیره در استخرهای کشاورزی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: تنوع آب و هوایی در شهرستان رفسنجان برای پرورش ماهی یکی از مزیت‌هاست که محدوده دمایی ۱۲ تا ۱۸ درجه مناسب پرورش ماهی قزل آلاست و ماهی‌های گرمابی در دمای بالای ۲۲ درجه پرورش خواهند یافت که خیلی از مناطق شهرستان برای پرورش کپور ماهیان مناسب هستند و ماهی خاویاری که ماهی بسیار ارزشمند و تجاری در جهان است نیز در شهرستان رفسنجان قابل  پرورش است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید