Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک:

پایش و خونگیری از 50 راس اسب علیه بیماری مشمشه در شهرستان شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: به منظور مقابله با بیماری مهلک مشمشه عملیات خونگیری بیش از ۵۰ راس اسب در شهرستان شهربابک انجام شد

پایش و خونگیری  از 50 راس اسب علیه بیماری مشمشه در شهرستان شهربابک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، منگلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: خونگیری بیش از ۵۰ راس اسب توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی  انجام شده و نمونه ها به منظور انجام آزمایشات لازم به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی و موسسه تحقیقاتی رازی ارسال گردیده است  .

وی افزود: تا چند ین سال قبل  تشخیص این بیماری در جمعیت تک سمیان توسط تست مالئین صورت می گرفت که می توانست خطراتی را برای تک سمیان ایجاد نماید اما با اقدامات جدید صورت گرفته و  انجام  تست سرمی با افزایش  دقت تشخیص سلامت دام نیز تامین می شود .

گفتنی است، بیماری مشمشه یکی از قدیمی ترین بیماری های عفونی واگیردار و قابل انتقال بین حیوانات و انسان  می باشد و بیشتر  تک سمیان (اسب و الاغ و قاطر ) به این بیماری حساس بوده و ابتلا به این بیماری می تواند منجر به مرگ این حیوانات شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت:  از اسب داران درخواست  می شود با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای و همکاری لازم در انجام به موقع تست مشمشه ضمن تضمین سرمایه گذاری در صنعت اسب در حفظ و ارتقای بهداشت عمومی جامعه اهتمام ورزند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید