Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان:

فعالیت 210 سردخانه با ظرفیت نگهداری 283 هزار تن محصول در شرق کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سردخانه های شرق استان کرمان توانایی ظرفیت نگهداری283 هزار تن خرمای نخیلات را دارند

فعالیت 210 سردخانه با ظرفیت نگهداری 283 هزار تن محصول در شرق کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در کارگروه کشاورزی شرق استان کرمان گفت: 250 واحد سردخانه با ظرفیت 330هزار تن در استان کرمان وجود دارد که 50درصد آن طی 7 سال گذشته احداث شده است.

وی تصریح کرد: در چهار شهرستان بم، ریگان، نرماشیر و فهرج، 210 واحد سردخانه وجود دارد که 283 هزار تن، ظرفیت نگهداری محصولات تولیدی را دارند.

وی همچنین بیان داشت: در این شهرستانها 20  واحد صنعتی تولید شیره خرما، سر که خرما، خمیر خرما و ... وجود دارد که ظرفیت تولید آنها 25 هزار تن می باشد.

مهندس عباس سعیدی اظهار داشت: 200 هزار تن سرشاخه خرما همه ساله هرس می شود که در حال حاضر 5هزار تن آن تبدیل به ام دی اف و نئوپان می شود و مابقی با معرفی سرمایه گذار به بانک های عامل جهت اخذ تسهیلات در آینده نزدیک به چرخه تولید وارد می شود.

وی ابراز داشت: طی 7 سال گذشته 52 هزار هکتار به سطح آبیاری نوین در این شهرستان ها افزوده شده است و آبیاری قطره­ای برای نخیلات پاسخگو است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید