Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان کرمان با استاندار جدید مطرح شد:

کشت گندم قراردادی با ایجاد تفاهم نامه با کارخانجات ماکارونی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در دیدار با استاندار جدیدکرمان، دکتر زینی وند گفت: حیطه کاری این سازمان از گستردگی زیادی برخوردار است و محصولات کلیدی این استان دارای مقام های کشوری از نظر سطح زیر کشت و تولید است.

 کشت گندم قراردادی با ایجاد تفاهم نامه با کارخانجات ماکارونی

 به گزارش خبرنگار ایانا استان کرمان، عباس سعیدی از اجرای طرح آبیاری کم فشار در 12 هزار هکتار از باغ‌های استان از جمله پسته در دولت تدبیر و امید، طرح ابتکاری کوثر (تجمیع مدیریت فنی در واحدهای تولیدی کشاورزی)، خوداتکایی در تولید بذر محصولات اساسی و استراتژیک و ارتقای راندمان تولید، افزایش مکانیزاسیون در باغ‌ها و مزارع، طرح کنترل آفات، ساماندهی فروشندگی‌های سموم کشاورزی، طرح آمیخته‌گری و توسعه نژادهای پربازده، صنایع تبدیلی، اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت های گلخانه ای و گیاهان داروئی، طرح هویت گذاری دام و توسعه پروش ماهیان خاویاری و تولید سیست آرتمیاو.. از جمله اقدامات شایسته ای نام برد که انجام شده و افزود: همچنان این مسیر با تلاش بیشتر و تجربیات آموخته شده ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه با تجمیع اراضی خرده مالکین، به مدیریت بهتر و عملکرد بالاتری می توان دست یافت، خاطرنشان کرد: با حمایت کشاورزان و آموزش باغداران، دامداران و علاقه مندان به کشاورزی، رویکرد بهتری در انتظار بخش کشاورزی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اذعان کرد: در راستای حمایت از گندم کاران استان در سال گذشته کشت گندم قراردادی با ایجاد تفاهم نامه ما بین کارخانجات ماکارونی انجام شد که خوشبختانه کشاورزان از این قرارداد راضی بوده و در سال های بعد نیز این رویه ادامه می یابد.

در این دیدار حجه الاسلام والمسلمین قاسمی زاده نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی در بحث تولید جزء بخش اصلی یک جامعه است و ارتباط مستقیم با ارتزاق مردم دارد و دو مطلب، آنچه دستاورد است حفظ شود و استفاده به بهترین وجه از ظرفیت های موجود دو هدف این مجموعه است.

وی افزود: تولید وتنوع محصولات کشاورزی و دامی استان فرصت مناسبی است که نیازمند حمایت علمی و فنی با نیروی انسانی  متخصص و متعهد است و از آنجا که استان کرمان، منطقه ای حادثه خیز است، لازم است تدابیر لازم در جهت رفع مشکلات احتمالی اندیشیده شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید