Iranian Agriculture News Agency

برداشت بیش از 190 کیلوگرم کلاله خشک زعفران از مزارع شهرستان رابر

شهرستان رابر باتوجه استعدادی که در کشت محصولات با نیاز آبی کم دارد، می توان به یکی از قطب های تولید زعفران وگیاهان دارویی در کشور تبدیل گردد.

برداشت بیش از 190 کیلوگرم کلاله خشک زعفران از مزارع شهرستان رابر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: با توجه به شرایط مطلوب شهرستان رابر، داشتن خاک مرغوب و شرایط آب و هوایی مناسب یکی از مناطق مستعد و دارای پتانسیل بالا برای کشت محصول زعفران می باشد که در حال حاضر 50 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گیاه زعفران است و به طور متوسط باعث اشتغالزایی 8 نفر در هکتار  به مدت 2 ماه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه صنایع بسته بندی و فرآوری از سایرقسمتهای این گیاه به صورت متناسب گسترش یابد این اشتغالزایی ادامه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر افزود: متوسط برداشت زعفران از هر هکتار 3 تا 5 کیلوگرم می باشدکه برآورد می شود در سال جاری بیش از 190 کیلوگرم کلاله خشک زعفران از مزارع شهرستان برداشت شده است.

وی اذعان داشت: با پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی، اعتبارات کشت زعفران و مشاغل خانگی و با نظارت بر توزیع پیاز مرغوب و راهنمایی و مشاوره کشاورزان، این مدیریت اقدام به ترغیب و ترویج کشت گیاهان با نیاز آبی کم در این منطقه کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید