Iranian Agriculture News Agency

تولید 3000 تن انواع آبزیان در استان کرمان

مدیر شیلات استان کرمان گفت: تولید آبزیان از 970 تن در سال 92 به 3000 تن در سال 98 افزایش یافته است.

تولید 3000 تن انواع آبزیان در استان کرمان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، ابوالقاسمی  مدیر شیلات استان کرمان، افزود : ازجمله برنامه های در دست اقدام این مدیریت فرهنگ سازی در زمینه تولید و پرورش و مصرف آبزیان از طریق برنامه های رادیویی و تلویزیونی ، برپایی نمایشگاههای تخصصی ، برگزاری جشنواره غذاهای دریایی و فعالیتهای ترویجی و اطلاع رسانی است.

 مدیر شیلات استان کرمان گفت: همچنین این مدیریت پیگیر ایجاد تعاونی ها و تشکل های آبزی پروری در استان با همکاری مدیریت محترم روستایی استان است.

وی افزود:توسعه تکثیرو پرورش آرتمیا به ظرفیت 3 تن سیست و بعنوان بزرگترین مرکز تولید آرتمیا در کشور و راه اندازی مرکز تکثیرماهیان سردآبی لاله زار در شهرستان بردسیر به ظرفیت 3 میلیون قطعه از جمله مهمترین دستاوردهای شیلات در استان کرمان است.

مدیر شیلات استان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت استخرهای ذخیره آب کشاورزی در پرورش آبزیان ، توسعه واحدهای تولید و پرورش ماهیان خاویاری و استفاده از آبهای شور و بلامصرف در بخش کشاورزی از جمله مهمترین برنامه های شیلات در استان کرمان است بر استفاده بهینه و چند منظوره از پتانسیل ها و منابع آبی استان در جهت ایجاد مزارع آبزی پروری تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید