Iranian Agriculture News Agency

26 هکتار سطح زیرکشت گلخانه‌ای در شهرستان سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: کل سطح گلخانه­‌های شهرستان بیش از 26هکتار است که از این سطح گلخانه 2 هکتار به صورت کاشت هیدروپونیک است.

26 هکتار سطح زیرکشت گلخانه‌ای در شهرستان سیرجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، محمودآبادی اظهار داشت: محصولات گلخانه ای این شهرستان شامل سبزی و صیفی با سطحی معادل 23.23هکتار ، گل و گیاهان زینتی با سطحی معادل 1.93 هکتار ، گیاه آلوئه ورا با سطح0.41هکتارو گلخانه لیموترش با سطح0.3 هکتار است.

وی با بیان اینکه از نظر برداشت محصول تفاوت محسوسی بین برداشت در فضای باز، گلخانه خاکی و هیدروپونیک وجود دارد، تصریح کرد: برداشت در محیط گلخانه­ای به مراتب بیشتر از برداشت در فضای باز است و برداشت در گلخانه هیدروپونیک بیشتر از گلخانه خاکی است.

محمودآبادی اظهار داشت: هزینه کرد جهت احداث هر مترمربع گلخانه خاکی مبلغی حدود پنج میلیونریال و در گلخانه هیدرو پونیک حدود شش میلیون ریال می باشد که با توجه به برداشت محصول بیشتر در گلخانه هیدروپونیک برداشت سرمایه در گلخانه هیدرو پونیک سریعتر انجام می‌­شود.

وی اظهار داشت: در گلخانه های هیدرو پونیک به علت تغذیه بهتر بوته ها و کاهش آفات و بیماریها، به ویژه بیماریهای قارچی و خاکزی می توان محصول سالم­تری نسبت به گلخانه خاکی تولید کرد.

محمودآبادی ابراز داشت: برنامه کوتاه مدت جهت توسعه گلخانه ها توسعه مطابق با برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان می باشد و برنامه میان مدت این مدیریت نیز توسعه مجتمع گلخانه ای شهرستان و برنامه بلتدمدت استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی با توانایی اجرای گلخانه هایی با مساحت بیشتر از 2 هکتار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اقدامات ترویجی و آموزشی جهت توسعه گلخانه ها مثل برگزاری کلاسهای آموزشی، بازدید از گلخانه­های شهرستانهای هم جوار و ترویج احداث گلخانه توسط کارشناسان پهنه، مسیر توسعه گلخانه ها در این شهرستان رونق می‌یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید