Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی جنوب استان کرمان معرفی شد

با حضو‌ر فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان، مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان، مشاور انتظامی رییس سازمان امور اراضی کشور ، رییس پلیس پیشگیری استان کرمان، فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت، مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی جنوب کرمان معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی جنوب استان کرمان معرفی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب استان کرمان، سرهنگ ابراهیم حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به وظایف یگان حفاظت از اراضی کشاورزی اظهارداشت: با توجه به اهمیت حفظ امنیت غذایی و جلوگیری از وابسته شدن به سایر کشورها مسئله حفاظت از اراضی کشاورزی و مقابله با پدیده شوم زمین خواری لازم و ضروری می باشد که با همکاری مردم و همه سازمان ها صیانت و پایداری از اراضی کشاورزی امکان پذیر می باشد.

وی افزود: وزارت جهادکشاورزی مسئول تامین امنیت غذایی کشور می باشد اما برای رسیدن به امنیت مطلوب و پایدار نیازمند همکاری سایر دستگاه ها میباشد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور مسئله حفظ اراضی کشاورزی را یک وظیفه فرابخشی دانست و بیان داشت: در این راستا باید از ظرفیت یگان حفاظت سایر دستگاه های فعال در حوزه زمین از جمله منابع طبیعی ، راه و شهرسازی و محیط زیست استفاده نمود.

وی ادامه داد: ازمهمترین مسئله در بحث جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ صیانت از اراضی کشاورزی می باشد که دهیاری ها، بسیج و تشکل های مردم نهاد ، ائمه جمعه و جماعات و رسانه ها ظرفیت بسیار خوبی در جهت تغییر فرهنگ عمومی در راستای حفظ اراضی کشاورزی می باشند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید بهروز حسینی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان از امنیت و عدالت و آسایش به عنوان سه نیاز اساسی مردم عنوان کرد و گفت: امنیت شاخص های متعددی دارد که از مهمترین آنها امنیت جانی، امنیت مالی و امنیت غذایی می باشد که در بحث تامین امنیت غذایی حفظ اراضی کشاورزی بسیار ضروری و حائز اهمیت می باشد که بایستی در زمینه اجرای عدالت و حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از زمین خواری ،جلوی فعالیت غیرقانونی افراد صاحب نفوذ، دانه درشت ها و سرمایه داران گرفته شود نه اینکه اجرای عدالت فقط مختص مردم عادی و ضعیف باشد که در اینصورت با ایجاد امنیت و عدالت اجتماعی آسایش مردم نیز تامین خواهد شد.

وی افزود: در جنوب کرمان برای حفظ اراضی کشاورزی بایستی فرهنگ سازی و انگیزه آفرینی کرد تا کشاورزی توجیه اقتصادی داشته و کشاورز به دنبال تغییر کاربری اراضی نباشد.

هوشنگ خوشکام مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان بیان داشت: وظیفه ما تامین امنیت غذایی می باشد که این امنیت از حفظ اراضی کشاورزی حاصل می شود که بایستی با تمام توان و ظرفیت این اراضی کشاورزی را برای تولید محصولات کشاورزی حفظ کنیم و اجازه ندهیم اراضی کشاورزی مستعد و حاصلخیز از چرخه تولید کشاورزی خارج و امنیت غذایی کشور با مشکل مواجه شود.

مدیر امور اراضی سازمان ضمن بیان مشکلات و چالش های موجود در زمینه حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی منطقه و لزوم همکاری سایردستگاه ها افزود: جنوب کرمان از مناطق حاصلخیز با ظرفیت و پتانسیل بالای تولید محصولات کشاورزی میباشد که استمرار کشاورزی و پایداری تولید و حفاظت از اراضی کشاورزی نیازمند توجه جدی مسئولان در جهت ساماندهی وضعیت فروش محصولات و بالا بردن سطح معیشت و اقتصاد کشاورزان منطقه میباشد تا آنها به سمت تغییر کاربری اراضی کشاورزی گرایش پیدا نکنند.

در ادامه این مراسم سرهنگ علیرضا پریور رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان ضمن اشاره به بحث اهمیت و جایگاه حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از زمین خواری عنوان کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت فعالیت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در جنوب کرمان با تمام توان و ظرفیت آماده همکاری در زمینه صیانت از اراضی کشاورزی جنوب کرمان هستیم.

گفتنی است، در این مراسم سرهنگ نبی اله میرافضلی به عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی جنوب کرمان معرفی شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید