Iranian Agriculture News Agency

83 هکتار از اراضی شهرستان بردسیر به کشت زعفران اختصاص یافته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: سطحی برابر 81 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بردسیر در سال گذشته زیر کشت محصول زعفران قرارگرفته و در سال جاری نیز میزان 2 هکتار به این اراضی اضافه شده است.

83 هکتار از اراضی شهرستان بردسیر به کشت زعفران اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، سبک خیز گفت: تولید این محصول در سال گذشته قریب به 220 کیلوگرم بوده که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به 275 کیلوگرم افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر  با ابراز تاسف  بعلت وقوع سرما و یخبندان در سال گذشته، گفت: بازده  زعفران منطقه  در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که امیدواریم امسال این کاهش جبران شود.

وی افزود: کارشناسان باغبانی و ترویج این مدیریت با برگزاری کلاسهای آموزشی مناسب در خصوص کاشت ، داشت و برداشت  طلای سرخ در منطقه ، معرفی مراکز  تهیه و توزیع پیاز مرغوب به کشاورزان ، راهنمایی و بازدید مستمر در خصوص زمان کاشت و تعدادپیاز مورد نیاز در هر هکتار یا متر مربع کشاورزان را برای برداشت محصول مرغوبتر و بازده بیشتر همراهی می‌کنند.

سبک خیز ادامه داد:  هرساله تسهیلات لازم جهت متقاضیان کاشت این محصول اعطا می گردد که متاسفانه بسیاری از متقاضیان به دلایل متعدد از قبیل بدهکار بودن به بانکها ، یا نداشتن وثیقه مناسب ، و ... از دریافت این تسهیلات بازمی مانند .

گفتنی است، در سال گذشته در هرمنطقه بطور متوسط دو جلسه کلاس آموزشی برگزار گردیده وآموزشهای لازم به متقاضیان و علاقمندان به کاشت طلای سرخ ارائه گردیده است. درسال جاری متاسفانه بعلت شرایط خاص و حضور ویروس  منحوس کرونا برگزاری این کلاسها مقدور نشده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید