Iranian Agriculture News Agency

کنترل آفت خطرناک مگس میوه مدیترانه ای در باغات منطقه گلزار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: تیم کارشناسان مرکز خدمات گلزار این شهرستان با نصب تله های زرد شاهد ورود این مهمان ناخوانده در باغات منطقه بوده و با آموزش کشاورزان وارائه راهکارهای مناسب اقدامات لازم را در خصوص مهار و نابودی این آفت مخرب انجام دادند.

کنترل آفت خطرناک مگس میوه مدیترانه ای در باغات منطقه گلزار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، سبک خیز افزود: با توجه به اطلاع به موقع از حضور این آفت  و پیگیری مستمر و جدی کارشناسان جهادکشاورزی در منطقه امیدواریم که در کمترین زمان ممکن شاهد نابودی  آفت و پاکسازی باغات منطقه از خسارات این آفت باشیم.

سبک خیز خاطرنشان کرد: ردیابی آفت در مناطق مختلف، از طریق نصب تله های زرد چسبنده و جلب کننده درختان میوه، ممانعت از انتقال میوه های آلوده و از بین بردن آفت از طریق تهیه شیره آهک و اضافه کردن گازوئیل برروی آن و ریختن میوه های آلوده در داخل بشکه می تواند برای مبارزه و کنترل مگس میوه مدیترانه­ای موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مگس میوه مدیترانه ای از آفات مخرب جهانی است که نسبت به سایر گونه‌های مگس میوه دارای دامنه میزبانی وسیع تری است و می تواند بیشترین خسارت را به بار بیاورد و هلو، خرمالو، انجیر، سیب زرد، آلو و گلابی و مرکبات از جمله میزبان‌های این آفت هستند.

سبک خیز اذعان داشت: حشره مگس میوه به طور معمول تا ۲ ماه زنده می ماند، اما اگر شرایط مساعد باشد تا ۶ ماه هم امکان زنده بودن آنها وجود دارد و وجود میزبان از جمله میوه رسیده در سر درخت یا پوسیده در پای درخت و سرمای هوا بهترین شرایط مساعد برای فعال باقی ماندن آفت مگس میوه است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید