Iranian Agriculture News Agency

شهرستان رفسنجان پتانسیل خوبی جهت پرورش انواع آبزیان را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: با حضور ابوالقاسمی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند و کارشناسان آن مرکز و مسئولین مراکز خدمات یزدان شهر، سیریز، ریحان شهر و جمعی از آبزی پروران و کارشناس شیلات شهرستان رفسنجان از طرح های شیلات این شهرستان بازدید شد.

شهرستان رفسنجان پتانسیل خوبی جهت پرورش انواع آبزیان را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حاح عبداللهی اظهار کرد: در این بازدید از مزرعه پرورش ماهی قزل آلا با ظرفیت 8 تن ماهی واقع در روستای فیض آباد و مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت 20 تن گوشت ماهی خاویاری واقع در روستای مرتضی آباد  که به صورت مکانیزه در سالنی به مساحت 1100 مترمربع و مجهز به سیستم های هشداردهنده احداث گردیده است بازدید به عمل آمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان ابراز داشت: در ادامه بازدید جلسه ای در روستای کریم آباد  با حضور هیئت همراه تشکیل و در این جلسه ضمن تبیین چشم­انداز توسعه آبزی پروری در شهرستان رفسنجان به  مناسب بودن  شرایط آب و هوائی این شهرستان  جهت پرورش انواع آبزیان نظیر ماهیان سردابی ،گرمابی ،ماهیان زینتی ، آرتمیا و جلبک تاکید شد.

وی در ادامه  افزود: در حال حاضر بیش از 70 درصد تولید آبزیان را پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی به خود اختصاص داده است.

حاج عبداللهی خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی یکی از فعالیتهای آبزی پروری روستایی است که با مصرف حداقل آب  امکان تولید آبزیان وجود دارد و در واقع نیازی به مصرف آب اضافی در پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی نمی باشد و با استفاده از منابع آبی در دسترس  امکان فعالیت‌های کشاورزی توام با پرورش ماهی وجود دارد.

وی تصریح کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی باعث بهره وری از هر واحد حجم آب مصرفی، غنی سازی آب، افزایش راندمان محصول و درآمد خانوار روستائی و افزایش سرانه مصرف ماهی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید