Iranian Agriculture News Agency

225 هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمان به کشت کلزا اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: سهم ابلاغی کشت کلزا در شهرستان کرمان در سال زراعی 99-98 به میزان 350 هکتار با میانگین عملکرد 5/1 تن در هکتار در نظر گرفته شد که 225 هکتاراز اراضی زراعی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافت که براین اساس 67 درصد از سطح ابلاغی و 51 درصد عملکرد تولیدی محقق شد.

225 هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمان  به کشت کلزا اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،  مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان خاطر نشان کرد: در سال  زراعی 1400-99 13 جلسات متعدد کشت محصولات پاییزه با محوریت کشت کلزا با حضور روسا و کارشناسان مراکز خدمات تابعه شهرستان برگزار گردید. برش نهایی کشت کلزا به تفکیک در مناطق شهداد 200 هکتار ، ماهان 37 هکتار ، راین 30 هکتار ، باغین 25 و مرکزی 3 هکتار صورت گرفت.

وی افزود: میزان بذر توزیعی 200 کیلوگرم شامل ارقام ترامپر و پنتون می باشد و در سطح 10 هکتار کشت به صورت کاملا مکانیزه و با استفاده از بذرکار پنوماتیک صورت شده است.

گفتنی است اولین کشت  در مورخه 29/6/99 و در سطح  2 هکتار مبارزه با علفهای هرز قبل از کشت با  کاربرد سم علفکش ترفلان انجام شده است.

کلزا یکی از دانه های روغنی مهم در مناطق معتدل و دارای طیف نسبتا وسیعی از سازگاری اقلیمی است. کلزاهایی که از آن روغن استخراج می شود را کانولا می نامند . روغن کلزا  با داشتن میزان بالای اسیدهای چرب غیر اشباع و درصد بسیار ناچیز کلسترول از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است .  به همین دلیل یک روغن بسیار مفید و پر خاصیت در مصرف خوراکی به شمار می آید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید