Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت پسته در شهرستان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان : سطحی معادل 36743 هکتار از باغات شهرستان به کشت ارقام مختلف پسته شامل فندقی ، احمد آقایی و اکبری اختصاص داده شده است که برداشت پسته زمینه اشتغالزایی حدود 516600 نفر روز را فراهم آورده است.

آغاز برداشت پسته در شهرستان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مسعودی گفت: این باغات در 5 بخش تابعه شهرستان شامل مرکزی ، راین ، ماهان، باغین ، چترود و گلباف قرار دارند که 162 واحد مکانیزه و 630 واحد خانگی جهت برداشت و فرآوری این محصول در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

مسعودی خاطر نشان کرد: با عنایت به نزدیک شدن فصل برداشت این محصول در شهرستان، پیش بینی می شود برداشت آن در سطحی معادل 34440 هکتار از باغات پسته بارور به صورت کال و رسیده به ترتیب از نیمه اول شهریور ماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

ایشان ادامه داد:  با توجه به بارندگی های زیاد ابتدای فصل و نوسانات دمایی زیاد ، سرمازدگی و تگرگ در زمان اوج گرده افشانی پسته  و از طرفی عدم سال آوری این محصول در سال جاری ،پیش بینی می شود که عملکرد پسته در این سطح پسته بارور به طور متوسط 19214 تن پسته خشک  و در هرهکتار 600 کیلوگرم پسته خشک خواهد رسید که نسبت به سال گذشته ، شاهد کاهش 25 تا 30 درصدی عملکرد خواهیم بود.

وی در ادامه گفت:  در سالی که گذشت باغداران با پاره ای از مسائل و مشکلات و نگرانی ها روبرو بودند که می توان به افزایش نرخ کود و سم ، شیوع ویروس کرونا ، تحریم ها و کاهش صادرات و عدم خرید مناسب محصول پسته و دیگر موارد اشاره نمود که امید است دست اندرکاران بخش کشاورزی به این امر مهم توجه داشته و معضلات پیش روی باغداران را مرتفع کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید