Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با کانون‌های کرم خراط در استان کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه طرح اصلاح باغات و مقابله با کرم خراط در سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی در شهرستان رابر در سطح ۱۱۰ هکتار در حال انجام است، گفت: ابتدا هرس درختان آغاز شد و در ادامه اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد ماه طرح فرمون گذاری انجام و نهایتاً با توصیه به کشاورزان برای تغذیه و آبیاری مناسب و خرید لارو کرم خراط از باغداران در حال انجام است.

مبارزه با کانون‌های کرم خراط در استان کرمان

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه طرح اصلاح باغات و مقابله با کرم خراط در سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی در شهرستان رابر در سطح ۱۱۰ هکتار در حال انجام است، گفت: ابتدا هرس درختان آغاز شد و در ادامه اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد ماه طرح فرمون گذاری انجام و نهایتاً با توصیه به کشاورزان برای تغذیه و آبیاری مناسب و خرید لارو کرم خراط از باغداران در حال انجام است.

وی با یبان اینکه، آفت کرم خراط آفت کلیدی است که طبق سنوات گذشته به دلیل خشکسالی شدید و ضعف درختان خسارت زیادی به باغات وارد کرد، گفت: کلیه کانونهای طغیان این آفت در استان شناسایی ومقابله با آنها ادامه دارد.

سعیدی افزود: این کار در رابر به عنوان طرح الگویی انجام می‌شود و ان‌شاءالله در سال جاری کرم خراط به طور کامل کنترل می‌شود، اما از آنجایی که دفع آفات به صورت ۱۰۰درصد امکان پذیر نیست در سال‌های آینده کشاورزان بامشاهده نتایج اجرای طرح وبا استفاده از آموزش هایی که امسال می بینند ، با آفت کرم خراط مقابله می‌کنند.

سعیدی در جریان این بازدید گفت: در کل روند اجرای طرح رضایت بخش است و با همکاری های دوجانبه مردم و مسئولین طرح به صورت کامل اجرا می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید