Iranian Agriculture News Agency

زکات، یک آزمایش و امتحان الهی است که خداوند از مادیات و علایق انسانی می‌گیرد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، یکی از وظایف قانونی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان را بحث زکات اعلام کرد .

زکات، یک آزمایش و امتحان الهی است که خداوند از مادیات و علایق انسانی می‌گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حجه‌الاسلام و المسلمین قاسمی‌زاده گفت‌: زکات از جهات مختلف حائز اهمیت است به‌طوری‌که جهاد کشاورزی و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، از اعضای اصلی و ثابت شورای زکات کشور است که بر اساس تفویض اختیار مقام معظم رهبری ، شورای زکات به نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی افزود: بیشتر مقولات در حوزه زکات مربوط به کشاورزی و دامداری است که از 9 واجب که زکات بر آنها لازم است 7 مقوله مربوط به محصولات کشاورزی است.

حجه الاسلام و المسلمین قاسمی زاده افزود: برای اینکه این محصولات  به ثمر برسد جهاد کشاورزی نقش اصلی را که آموزش است ایفا می کند، آموزش کسانی که در حوزه  تولید کنندگان قرار دارند که با ورود علم به مزارع و حوزه کشاورزی و دامپروری به صورت ملموس تر از گذشته این نقش بسیار بهتر انجام می‌شود و امروز می شاهد هستیم برخی کشاورزی های نوین با هزینه کمتر محصول با کیفیت و کمیت بیشتر را برداشت می کنند.

ایشان افزود: این مهم از طریق مروجین و مهندسین ناظر جهاد کشاورزی رصد می شود و 400 نفر ناظر کشاورزی در پهنه‌های مختلف روستاهای استان وجود دارند که با راهنمایی‌های خود کشاورزان را به سوی پیشرفت‌های بیشتر سوق می‌دهند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گفت: جهت اهمیت دادن به موضوع زکات،  سازمان جهاد کشاورزی  و ادارت وابسته به جهاد کشاورزی وارد موضوع شدندو لازم بود تدابیری اندیشیده شود که در ابتدا ستاد راهبری تشکیل داده شد که همه مدیران در این ستاد شرکت دارند.

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی این ستاد در حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهت پیگیری مباحث زکات دایر گردیده است و در شهرستان‌های کرمان و بردسیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارگاه‌های آموزش و ترویج زکات دایر شد و در شهرستان‌های دیگر به  صورت مجازی این آموزش‌ها داده می‌شود.

حجه الاسلام و المسلمین قاسمی‌زاده گفت: در سال 98 کرمان به عنوان رتبه برتر پرداخت زکات انتخاب شد که نسبت به سال قبل خود رشد 50 تا 60 درصدی داشت و امید داریم امسال با وچود نزولات اسمانی و برکاتی که وجود داشت در حوزه زکات رشد خوبی داشته باشیم

وی ادامه داد: در استان کرمان دو موضوع مورد توجه قرار گرفته است زکات واجب و زکات مستحبی که بایستی زکات مستحبی را ترویج دهیم تا مردم برای پرداخت زکات واجب آماده شوند که اخذ و توزیع این زکات در حوزه های مختلف بر عهده کمیته امداد است.

قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه در روایات و آیات قرآنی بسیار تاکید شده است که زکات باعث رشد و نمود مال می شود، افزود: این اعتقاد بایستی در جامعه نهادینه شود و  نقش سازمان و ادارات وابسته این است که فرهنگ سازی کنند در بین تولید کنندگان و کشاورزان و دامداران زکات نهادینه شود.

دادن زکات اثرات مثبتی دارد که در زندگی روزمره مشهود است اول اینکه خود انسان و خانواده و مال انسان از آسیب‌ها و بلاها در امان می ماند و باعث سلامتی می شود

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید