Iranian Agriculture News Agency

اجرای موفقیت‌آمیز طرح پایلوت مبارزه با کرم خراط منطقه بیدخوان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: خوشبختانه پایلوت مبارزه با کرم خراط در منطقه بیدخوان شهرستان بردسیر موفقیت آمیز بوده و سایر شهرستان‌ها باید در این خصوص از اقدامات شهرستان بردسیر الگوبرداری و در جهت مبارزه با این آفت نابودگر تلاش ‌کنند.

اجرای موفقیت‌آمیز طرح پایلوت مبارزه با کرم خراط منطقه بیدخوان

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در جریان بازدید از طرح پایلوت مبارزه با کرم خراط منطقه بیدخوان شهرستان بردسیر با بیان اینکه طرح پایلوت مبارزه با کرم خراط در سطح 40 هکتار از اواخر سال 1395 در منطقه بیدخوان شهرستان بردسیر انجام وخوشبختانه موفقیت آمیز بوده، گفت: سایر شهرستان‌ها در این خصوص از اقدامات شهرستان بردسیر الگوبرداری و در جهت مبارزه با این آفت نابودگر تلاش می‌کنند.

سعیدی اظهار کرد: در این طرح اقدامات بسیاری از جمله تغذیه مناسب درختان، آبیاری مناسب درختان، بریدن شاخه‌های خشک ، حذف درختان کاملا آلوده ، جمع آوری و سوزاندن شاخه‌های آلوده‌، فرمون‌گذاری، سمپاشی، هرس سبزی، نصب دلتا چسب شکاری انبوه و... انجام تا نتیجه مناسب حاصل شود.

وی افزود: در کنار این کار بحث پیوند تعدادی از درختان گردو جهت ترویج ارقام مقاوم به سرما و با عملکرد بالا  نیز مطرح که با همت همکاران جهاد کشاورزی بردسیر و باغداران منطقه صورت گرفت  وخوشبختانه نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید