Iranian Agriculture News Agency

تجهیز 3810 هکتار از باغات و اراضی کشاورزی استان کرمان به سیستم آبیاری کم فشار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تعداد 1800 پروژه آبیاری کم فشار زیر سطحی با مساحتی بالغ بر 3810 هکتار طی سه سال گذشته در استان اجرا شده است.

تجهیز 3810 هکتار از باغات و اراضی کشاورزی استان کرمان به سیستم آبیاری کم فشار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی اظهار کرد: این سیستم ابداعی باغداران استان کرمان است و برای خرده مالکین بسیار مناسب است. در این روش هیچ نیازی به استخر ، برق و ایستگاه پمپاژ نیست.

سعیدی تصریح کرد: این روش آبیاری برای اراضی خرد در حد نیم هکتار و تا چندین هکتار نیز  قابل اجرا  می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به کسب رتبه دوم این استان در اجرای سیستم آبیاری نوین در کشور گفت: در سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی در حوزه آبیاری تحت فشار در استان صورت گرفته و کرمان یکی از استانهای پیشرو در اجرای طرح سیستم آبیاری نوین است.  

سعیدی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۸6 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده و در حال حاضر نیز حدود ۶ هکتار در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: تحول بسیار بزرگی در زمینه بهینه سازی مصرف آب و مقابله با چالشهای کم آبی در مناطق کویری این استان رقم خورده است و امیدواریم با استقبال بهره‌برداران شاهد تداوم در این حوزه و ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی آب کشاورزی باشیم.  

استان کرمان باوجود کم‌آبی و آب و هوای کویری از مهمترین مناطق کشاورزی کشور محسوب می‌شود که پسته، خرما، مرکبات، گردو، بادام، صیفی جات و محصولات جالیزی از مهمترین محصولات این بخش است که به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید