Iranian Agriculture News Agency

تسریع در جهش تولید با اجرای طرح یاوران تولید و ورود دانش کشاورزی روز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از اجرای طرح "یاوران تولید" با هدف توانمندسازی بهره‌برداران و افزایش ورود دانش به باغات، مزارع و مراکز دامپروری در راستای افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی و دامی خبر داد.

تسریع در جهش تولید با اجرای طرح یاوران تولید و ورود دانش کشاورزی روز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی از اجرای طرح «یاوران تولید» با هدف انتقال دانش به باغات و مزارع استان در سال جهش تولید خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح یاوران تولید، همراهی اعضای هیات‌ علمی و محققان مراکز تحقیقاتی با کشاورزان و دامداران بهره‌برداران، کارشناسان پهنه و مروجان کشاورزی در جهت افزایش عملکرد در واحد سطح است.

وی تصریح کرد: طرح یاوران تولید از رویکردهای جدی وزیر جهاد کشاورزی است و اگر این طرح موفق شود تبدیل به یکی از الگوهای بسیار خوب برای بخش کشاورزی، پس از آن صنعت و سایر بخش‌ها خواهد شد و در این طرح تلاش شده تا از همه ارکان موثر بر توسعه دانش در بخش کشاورزی مشتمل بر معاونتها، سازمانها و واحدهای اجرایی، اعضاء هیات علمی و محققان پژوهشی و آموزشی و مروجان جهاد کشاورزی استفاده شود.

سعیدی ادامه داد: در سال‌های گذشته با تکمیل نیروی متخصص مراکز خدمات انتقال دانش به مزارع و دامپروری ها آغاز شده و در ادامه این مسیر با حمایت محققین و دانش آموختگان دانشگاهی و انجام تحقیقات لازم جهت رفع اصولی و علمی مشکلات به هدف نهایی نزدیک شد.

ویاظهار کرد: این اتفاق بسیار خوبی است و در صورت ورود دانش به عرصه های تولید و مدیریت بهینه این عرصه انجام شود، جهش تولید محقق می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید