Iranian Agriculture News Agency

پایان مبارزه با ملخ صحرایی در مناطق شهداد و گلباف شهرستان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: مبارزه با آفت ملخ صحرایی خوشبختانه بدون بروز هیچ گونه خسارتی به بخش کشاورزی به اتمام رسید.

پایان مبارزه با ملخ صحرایی در مناطق شهداد و گلباف شهرستان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مسعودی در ادامه  اظهار کرد: با شروع ریزش ملخ صحرایی از 4 تیرماه 99  در منطقه کشیت گلباف و با عنایت به اهمیت و ضرورت مبارزه با این آفت خسارتزا ، عملیات پایش عرصه‌های منابع طبیعی، زمین‌های کشاورزی و باغات در کلیه 7 مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان در طی سه هفته به طور مستمر انجام و به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی و پایش گروه های جهادکشاورزی مرکز ، آخرین مرحله مبارزه در منطقه نسک  در مورخه 20 تیرماه انجام شد.

مسعودی تصریح کرد: عملیات ردیابی در بخشهای گلباف و شهداد در سطح 1260هکتار در شرایط سخت گرما و سایر محدودیت های رفاهی صورت گرفته  و در مجموع با مصرف88 لیتر سم عملیات مبارزه و کانون کوبی در مناطق کشیت، نسک، گلباف و نیز مرکز شهداد در مناطق جهر، پشوئیه و سامون از توابع اندوهجرد  و مناطق کریم آباد ، هاشم آباد و رودخانه  از توابع تکاب در سطح 163 هکتارانجام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ملخ‌های مهاجم، بال دار و نابالغ بوده ، مبارزه در زمان مناسب و به موقع صورت پذیرفت و پایش‌های مستمرهمکاران حفظ نباتات و بخشها و مبارزه به موقع  باعث شدکه خسارتی به این بخش وارد نشود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید