Iranian Agriculture News Agency

برداشت میوه‌های سردسیری در شهرستان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت ارقام زودرس درختان میوه سردسیری از اواسط خرداد ماه در بخشهای ماهان و مرکزی آغاز و برداشت ارقام میان رس آن از اواخر تیرماه تا اوایل شهریور ماه وهمچنین برداشت ارقام دیررس از نیمه شهریور تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد داشت.

برداشت میوه‌های سردسیری در شهرستان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مسعودی افزود: ارقام دیررس بدلیل عدم وجود محصول در بازار استان های همجوار در زمان رسیدن بازگشت اقتصادی خوبی خواهند داشت.

مسعودی اظهار کرد: میوه های سردسیری شهرستان کرمان در سطح 4400 هکتار و عملکرد 25215 تن می باشند که بیشترین سطح  به ترتیب مربوط به محصول زردآلو با 739 هکتار و تولید 4020 تن، گردو با سطح 686 هکتار و تولید 697 تن  و سیب درختی با  سطح 610 هکتار عملکرد 6390 تن  است.

وی ابراز کرد: برداشت میوه‌های سردسیری در این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت  شروع و تا نیمه اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مسعودی خاطر نشان کرد: محصول هلو از محصولات مهم شهرستان کرمان است که  554 هکتار  سطح کشت را به خود اختصاص داده است و این محصول با متوسط عملکرد 8 تن در هکتار بوده که به ترتیب با  بیشترین سطح کشت 350 هکتار ی و تولید 2800 تن در منطقه ماهان و بعد از آن در بخش مرکزی با سطح کشت 91 هکتار و عملکرد 728 تن و در منطقه راین با سطح 70 هکتار و تولید 560 تن  هستند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه به علت سرمازدگی در سال جاری نسبت  به سال قبل کاهش عملکرد  9 درصدی این محصولات را داشتیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان ابراز کرد: بعد از عملیات برداشت، به منظور نگهداری این محصولات، با حمایت مدیریت شهرستان نسبت به راه‌اندازی سردخانه های مخصوص انبار و نگهداری این محصولات اقدام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید