Iranian Agriculture News Agency

سم سایپرمترین40%، منتسب به شرکت کیمیا گوهر خاک تقلبی است

مدیر حفظ نباتات استان کرمان گفت: بر اساس اعلام سازمان حفظ نباتات کشور سم تقلبی سایپرمترین40%، منتسب به شرکت کیمیا گوهر خاک بدون درج شماره بچ/پارت ، تاریخ تولید و با ذکر نام " اگرولیف هند" روی بسته بندی ، از مجاری غیر مجاز و بدون اخذ مجوز از سازمان حفظ نباتات کشور توزیع شده است.

سم سایپرمترین40%، منتسب به شرکت کیمیا گوهر خاک تقلبی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، ناصر طاهری افزود: کشاورزان عزیز از تهیه توزیع و مصرف ترکیب فوق خودداری کرده و در صورت مشاهده فروش غیر قانونی ، متخلفین  را به مدیریت های جهاد کشاورزی معرفی تا نسبت  به شناسایی مکان های عرضه  پیگیری مراتب از طریق دستگاه های ذیربط تا معرفی متخلفین به مراجع قضایی و اعمال موازین قانونی و امحاء ترکیب کشف شده فوق با هزینه صاحب کالا، اقدامات لازم انجام گیرد.

مدیر حفظ نباتات استان افزود: وجوه افتراق سم تقلبی با نمونه اصلی این است که اولاًبسته بندی بطری اصلی به حجم 500 سی سی می باشد که هر کارتن حاوی20 عدد بطری از جنس آلومینیوم است ولی نمونه تقلبی در بسته بندی  یک لیتری از جنس پلی اتیلن و به تعداد 10 عدد در هر کارتن است.

وی افزود : ثانیاً بطری سم اصلی دارای لیبل با کیفیت بالا و شیرینگ می باشد  اما نمونه تقلبی دارای برچسب ناخوانا و فاقد شیرینگ است و همچنین محتوای بطری تقلبی سم سایپرمترین رقیق شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید