Iranian Agriculture News Agency

در نشست شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان شد:

پیاده‌سازی اصول مدیریت توسط روسای ادارات الزامی است

اولین نشست شورای هماهنگی مدیران ستادی اداره کل دامپزشکی استان کرمان و روسای ادارات دامپزشکی شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانس با رعایت فاصله گذری اجتماعی و استفاده از ماسک جهت پیش گیری از بیماری کوید19، در محل سالن کنفرانس اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد.

پیاده‌سازی اصول مدیریت توسط روسای ادارات الزامی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در ابتدا هدف این نشست را بررسی عملکرد شبکه های دامپزشکی شهرستان ها درسال گذشته براساس پیش بینی های انجام شده و برنامه ریزی جهت بهبود عملکرد آنها در سال جاری و همچنین بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل فنی و اداری اعلام کرد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش اپیدمی این بیماری در استان، بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی این بیماری در محل کار بنا به دستورالعمل ابلاغی راهنمای پیش گیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار تاکید نمود و اظهارکرد: در مباحث مدیریتی، پویایی سیستم اداری و گزینش مناسب مدیران ازجمله مواردی است که باید مورد توجه جدی مسئولین استانی قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که پیاده سازی اصول مدیریت توسط مدیران الزامی می باشد، افزود: از مهمترین ارکان و اصول مدیریت می توان به مواردی همچون دارا بودن صلاحیت علمی و فنی، فن ارتباط مناسب با مردم، صداقت و سلامت کاری، بردباری و برخورد مناسب با ارباب رجوع، پرهیز از  هرگونه رذائل اخلاقی مثل دروغ و نفاق و گذاشتن وقت کافی برای انجام امور حوزه مسئولیت اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه کشور در شرایط خاص و تحریم اقتصادی بسر می برد، گفت: تامین امنیت غذایی مردم و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال به انسان همواره از اهداف این اداره کل بوده است و تمامی همکاران ستادی و شهرستانی با بکارگیری سامانه های موجود به عنوان ابزارکار دامپزشکی، نهایت تلاش خود را جهت اجرای برنامه ها و اهداف مجموعه انجام می دهند.

رشیدی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف کلی باید راهکارهای اجرایی و برنامه ریزی وجود داشته باشد.

این مقام مسئول خواستار پیگیری بحث بیمه اجباری دام، رعایت زنجیره سرد واکسن، نظارت جدی بر کشتارگاه ها، فعالیت هوشمندانه در عملیات های مبارزه با بیماری های دامی و حل مشکلات ارباب رجوع توسط مدیران مجموعه شد.

در ادامه دکتر صدیقه کاظمی نیا معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان، ضمن معرفی روسای جدید ادارات بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم، بهداشت و مدیریت بیماری های دامی، کلینیک مرجع و شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر به مواردی همچون صرفه جویی  جدی در مصرف واکسن و جلوگیری از پرت اضافه آن، پیگیری جدی جهت اجرایی نمودن  بیمه اجباری دام و اطلاع رسانی به دامداران در این خصوص، تعیین تکلیف نحوه انجام واکسیناسیون اعم از دولتی و خصوصی از ابتدای طرح سراسری واکسن روستایی و سنتی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان، انجام مراقبت بروسلوز دام سبک به صورت جدی تر و لزوم مراقبت در مناطق پر خطر و ... اشاره کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از واکسن همولوگ جهت انجام واکسیناسیون لمپی اسکین به جای استفاده از هترولوگ، اعلام کرد: ترغیب دامداران به انجام واکسیناسیون این بیماری توسط روسای ادارات صورت پذیرد.

در ادامه احمد رضایی نسب معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان کرمان به بیان مسائل و چالش های موجود در حوزه اداری  پرداخت و اذعان داشت: رعایت اصول صرفه جویی در انرژی و موارد مصرفی با توجه به محدودیت منابع مالی و لزوم هماهنگی با اداره کل جهت انجام خریدهای مربوطه توسط روسای ادارات ضروری است.

وی با تاکید بر رعایت نظم و انضباط اداری و ثبت دقیق ورود و خروج همکاران، خواستار افزایش تعامل روسای ادارات با فرمانداران و  پیگیری وصول درآمدهای ماده 14 و جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای بر اساس پیش بینی های انجام شده است.

در ادامه نشست، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، معاونین و روسای ستادی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن بررسی پیشنهادات مطرح شده توسط روسای شبکه، به یکایک پرسش ها و مشکلات  آنها در حوزه های مختلف پاسخ دادند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید