Iranian Agriculture News Agency

راه ­اندازی ستاد راهبردی وعملیاتی زکات درسازمان جهادکشاورزی کرمان

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی درجلسه شورای زکات استان کرمان که با حضورحجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه کرمان برگزارشد، از راه ­اندازی ستاد راهبردی وعملیاتی زکات درسازمان جهادکشاورزی استان کرمان با عضویت تمام مدیران این سازمان خبرداد.

راه ­اندازی ستاد راهبردی وعملیاتی زکات درسازمان جهادکشاورزی کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حجه الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده گفت: یکی از اولویت ها را در حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، بحث زکات قرار دادیم وشعار ما در جهاد کشاورزی اول زکات بعد از ترویج مسائل مربوط به کشاورزی  است که امیدواریم بتوانیم این زکات را به عنوان فرهنگ عمومی جا بیندازیم و از مزایای آن نیز مردم بهره مند شوند.

حجه الاسلام  والمسلمین قاسمی زاده خاطر نشان کرد: برای این که مصوبات ستاد راهبردی به نتیجه برسد و کار بهتر از گذشته انجام شود، هیات اجرایی زکات هم در داخل تشکیلات درست کردیم که مصوبات را پیگیری می کنند و تاکنون بیش از 6 جلسه در ستاد راهبردی تشکیل شده  که نتایج  ثمرات خوبی داشته است.      

وی گفت : سه کارگروه فرهنگی – آموزشی، دامی وباغی وزراعی ذیل ستاد راهبردی زکات استان تشکیل شده که مصوبات را پیگیری می کنند .

وی تصریح کرد: محوریت برفرهنگ سازی، تبلیغ وترویج امر زکات در پهنه های کشاورزی با استفاده ازکارشناسان ناظر و ترویج، ابزارهای رسانه ای ازجمله سامانه " پیام رسانی " ورادیو اهل آبادی قراردارد.

رئیس شورای زکات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان این که 29 درصد ازدرآمد خالص کشاورزی استان کرمان مربوط به شهرستان کرمان است اظهارکرد : دربرنامه های مختلف بحث اهمیت فریضه زکات وتبیین این واجب الهی دردستورکارقرارگرفته است .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه بیان کرد: از آنجا که در پهنه های مختلف کشاورزی در سطح استان یک عرصه وسیع و گسترده داریم و پهنه های کشاورزی استان از پهنه های وسیع و در دسترس همه است، از طریق سامانه جهاد کشاورزی یک بحثی را پیگیری کردیم و الان با تمام مروجان و ناظران کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در استان در ارتباط هستیم؛ یعنی این سامانه عملیاتی و کار شروع شده است.

وی ادامه داد: در این حوزه چیزی که از دوستان تقاضا کردیم این است که حتماً در کنار شورای زکات اول با تولیدکنندگان و کشاورزان جلسه ای در بحث اهمیت زکات و فرهنگ سازی داشته باشیم و دوم با ناظران و مروجان  زکات مربوط به پهنه کشاورزی که توجیه آنان را شروع کردیم تا در این حوزه نیز فعال شوند

 دراین جلسه  حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان ورئیس شورای زکات استان ازفعالیت ها واقدامات حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درزمینه تبلیغ وفرهنگ سازی فریضه الهی زکات تقدیروتشکرکرد .وی تصریح کرد: جهادکشاورزی یک ظرفیت بزرگی در بخش زکات است زکات این ظرفیت را دارد که بخشی از محرومیت های استان را به طور کلی از بین ببرد

صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان هم گفت: استان کرمان به عنوان استان برترکشور در جمع آوری زکات معرفی شده است

وی افزود : بیش از60 درصد درآمد زکات صرف نیازمندان شده است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید