Iranian Agriculture News Agency

برداشت 2170 تن مجصول گیلاس از باغات شهرستان بافت در سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: برداشت گیلاس همه ساله تقریبا از نیمه خردادماه از باغات خبر، گوشک و دشت آب شروع و تا نیمه تیرماه در باغات گوغر، بزنجان و کیسکان ادامه می یابد.

برداشت 2170 تن مجصول گیلاس از باغات شهرستان بافت در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، الهی فر تصریح کرد: در سال جاری به دلیل نزولات جوی مناسب و افزایش آب منابع آبی سطحی که بیشتر باغات گیلاس نیز در این قسمت ها قرار دارند شاهد افزایش محصول به لحاظ کیفی و کمی هستیم.

الهی فر خاطرنشان کرد: باغداران این شهرستان از میزان برداشت محصول گیلاس راضی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت افزود: سطح باغات گیلاس شهرستان 410 هکتار است که 310 هکتار ان بارور و متوسط تولید محصول در یک هکتار در سال جاری  7 تن است که در سال جاری 2170 تن گیلاس در شهرستان بافت برداشت می شود.

وی اظهار کرد: ارقام مهم گیلاس در این منطقه سیاه دانه ای، سیاه خوشه ای، تکدانه مشهد، محلی، صورتی لواسانی و ناپلونی است و مناطق مهم کشت در این شهرستان مناطق گوغر، بزنجان، کیسکان و خبر است.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلات باغداران عدم هرس مناسب با توجه به حساسیت تنه و شاخه به شکستن در زمان باد شدید ، برف زیاد  و افزایش محصول، وجود باغات در مناطق کوهستانی و سختی دسترسی با توجه به وضعیت جاده هاف عدم بازار رسانی مناسب و خرید و فروش توسط دلالان و وجود  شبکه برق فشار قوی برروی تعدادی از باغات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید