Iranian Agriculture News Agency

هجوم ملخ‌های بومی به ۴۰ کیلومتر از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان رفسنجان

حاج عبداللهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با اعلام اینکه ملخ‌های بومی به منطقه کبوترخان رفسنجان هجوم آوردند، گفت: در این راستا مسئول حفظ نباتات شهرستان رفسنجان و کارشناسان حفظ نباتات سازمان استان، همراه با سایر کارشناسان جهاد کشاورزی مدیریت رفسنجان، کبوترخان ، حومه رفسنجان و نمایندگان شورا، دهیاری کبوترخان و جمعی از کشاورزان منطقه از موتورپمپ آزادی کبوترخان بازدید نمودند.

هجوم ملخ‌های بومی به ۴۰ کیلومتر از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان رفسنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وی تصریح کرد: در این بازدید کارشناسان حفظ نباتات مطالبی در رابطه با  نحوه سمپاشی کانون های آلودگی  به ملخ صحرایی، معرفی سموم مورد استفاده و دوز مناسب، تعیین سن رشد ملخ ها و برآورد جمعیت و سطح آلودگی آموزش دادند.

حاج عبداللهی اظهار داشت: سم پاشی کانون آلودگی ملخ در ۵ کیلومتری دهستان کبوترخان از ساعت ۶ بامداد مورخ ۳۱ خرداد ۹۹ با مشارکت و بسیج کشاورزان منطقه، جهاد کشاورزی رفسنجان و اطلاع رسانی دهیاری و شورای کبوترخان انجام شد.

وی افزود: این ملخ‌ها ۴۰ کیلومتر از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان رفسنجان را درگیر کرده اند.

حاج عبدالهی با اشاره به اینکه سم پاشی در این مناطق با همکاری منابع طبیعی شهرستان رفسنجان، جهاد کشاورزی شهرستان و مردم آغاز شده است، بیان کرد: این ملخ‌ها در صورت هجوم به مزارع و باغات به کلیه محصولات زراعی و درختان میوه‌های سردرختی آسیب می‌زنند.

وی گفت: کارشناسان در منطقه در حال بررسی وضعیت هستند تا مکان مهاجرت ملخ را مشخص کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه این ملخ ها میانه خوبی با باغ های پسته ندارند، بیان داشت: در صورت ورود آن ها به باغ‌های پسته به محصول پسته آسیب  وارد نمی شود.

 لازم به ذکر است روستای کبوترخان در ۳۵ کیلومتری شهر رفسنجان و ۷۰ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید