Iranian Agriculture News Agency

اهدا لوح تقدیر حجه الاسلام والمسلمین دکتر امان الله علی مرادی با مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان

در ششمین روز از هفته جهاد کشاورزی حجه الاسلام والمسلمین دکترامان الله علیمرادی نماینده محترم مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان حضور یافت.

اهدا لوح تقدیر حجه الاسلام والمسلمین دکتر امان الله علی مرادی با مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی رئیس این سازمان در این نشست به بیان وظایف جهاد کشاورزی، نقش بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی، عملکرد هفت ساله سازمان و برنامه های سازمان برای جهش تولید و ... پرداخت.

وی تصریح کرد: 35درصد از ارزش افزوده استان و 7.5 درصد از ارزش افزوده کشور متعلق به بخش کشاورزی استان کرمان است.

سعیدی اظهار کرد: یکی از برنامه های جهش تولید، افزایش سطح زیر کشت گلخانه هاست که  اشتغالزائی و عملکرد تولید بالائی دارد.

وی بیان کرد: در مباحث آبخیزداری، آبخوان داری و اجرا سیستم های آبیاری تحت فشار مقام معظم رهبری حمایت فرمودند و اجازه برداشت از صندوق ذخیره ارزی را دارند که اجرای 12600 هکتار در سال گذشته برای اجرای سیستم در نظر گرفته شده که 6600 هکتار آن به پایان رسیده و 6000 هکتار آن در حال اجراست و به همین جهت استان کرمان(به جز منطقه جنوب) سال گذشته رتبه دوم اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در کشور را به خود اختصاص داد.

سعیدی افزود: توسعه کشت دانه های روغنی، ارتقاء راندمان تولید در محصولات اساسی و استراتژیک مدیریت فنی باغات و مزارع، توسعه کشت نشائی در محصولات زراعی، مقایسه ارقام و انتخاب بهترین، افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی، مبارزه و کنترل آفات و بیمار ها از جمله مهمترین برنامه های در دست اجرای این سازمان است.

در این جلسه سعیدی در خصوص وظایف جهاد کشاورزی، رتبه های کشاورزی استان، نقش بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی، عملکرد هفت ساله سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی ارائه کرد.

حجه الاسلام والمسلمین قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این نشست گفت: وظیفه ما انجام کارهای فرهنگی، مذهبی و دینی و نظارت عالی بر ذبح شرعی، زکات و سیاست هایی که مقام معظم رهبری مطرح می فرمایند است، که زمینه اجرای آنها فراهم شود.

حجه الاسلام والمسلمین علی مرادی نماینده محترم مردم کرمان در این جلسه گفت: احساسی که از این مجموعه دریافت کردم، این است که به فضل خدا، مردم استان کرمان یکی از شاخصه هایشان و مشخصاتشان تحول آفرینی است و در هر زمینه و حوزه ای که حضور داشتند تحول آفرین بودند.

وی تصریح کرد: خصوصیت تحول آفرینی خاص اسلام است و امام خامنه ای در تبیین شخصیت امام خمینی(ره)، وی را شخصیت تحول آفرین جهانی بیان نمودند.

 حجه الاسلام والمسلمین علی مرادی با بیان اینکه خدمات ارزشمندی که در حوزه کشاورزی صورت گرفته کمتر کسانی هستند که از آنها خبر دارند و برجسته کردن  آن موجب امیدبخش بودن است و سستی و کسالت را از جامعه می گیرد.

 وی افزود بر اساس گزارش اعلام شده : این خصوصیت تحول آفرینی در مجموعه این سازمان قابل ستایش است.

وی افزود: متضرر شدن کشاورزان در فصل برداشت نیاز به تدبیر دارد و ایجاد ارزش افزوده بالاتر بر محصولات کشاورزی نیز یکی از خواسته های ماست که مردم طعم شیرین عزت اقتصادی را بچشند.  

لازم به ذکر است حجه الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در این جلسه لوح تقدیر به مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اهدا کرد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید