Iranian Agriculture News Agency

پیام سبز اســـتانـدار کــرمــان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

در سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، استاندار جهادگر کرمان با صدور پیامی هفته جهاد کشاورزی را به کشاورزان و فعالان صنعت کشاورزی تبریک گفت.

پیام سبز اســـتانـدار کــرمــان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، محمّـــدجواد فـــدائی در این پیام، خواستارِ توجّه بیشتر به بخشِ کشاورزی شد و این صنعت را از ارکانِ اقتصادِ مقاومتی دانست. متن پیامِ استاندار بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم «و هُوَ أنشاکُم من الأرضِ وَ استَعمَرَکُم فِیها» (هود/16 ) خداوند شما را از زمین آفرید و آبادانی آن را به شما واگذاشت.

جهانِ امروز بیش از هر زمان دیگری، ضرورتِ توجّه به بخشِ کشاورزی را حس می کند.

صدورِ فرمان تاریخیِ امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل سازمانِ جهاد سازندگی در خرداد ماه سال 1358، نام گذاری روزهایِ 21تا 27خرداد به نام هفته جهادِ کشاورزی در ایران، قرار گرفتن روزِ 15ژوئن ( 26خرداد) به نام روزِ جهانیِ گل و 17ژوئن (28خرداد)، به نام روزِ جهانیِ بیابان زدائی در تقویم جهانی بیانگر اهمّیّت فراوانِ کشاورزی در زندگیِ اجتماعیِ انسانِ معاصر است. در فرهنگِ دینیِ ما، خداوند بهشت را، با جنّآت و حدائق و انهارش وصف می کند و در فرهنگ ملّی ما دهقانان نمادِ دانایی و اصالتِ ایرانی هستند.

کشاورزان، «حرفِ آب و زمین را خوب می فهمند» و لبّیک گوی ندای نبویِ «إلتَمسو الرّزقَ فی خبایاء الأرض» هستند و کشاورزی، به گفته امام صادق (ع) «کیمیایِ اکبر» است و در همه لایه های زندگیِ ما، از ظرافتهای هنری و ادبی گرفته تا لحظات شکوهمندِ حیاتمان نقش آفرین بوده و هست. این صنعت رابطه مستقیمی با «جهش تولید» و «امنیّت غذاییِ» مردم دارد و یکی از محورهایِ اساسی در افزایش درآمدهایِ ملّی و از ارکانِ اقتصاد مقاومتی است.

این جایگاهِ کارکردی ایجاب می کند تا مردم و دولت، دست در دستِ یکدیگر، صنعتِ کشاورزی را با بهره گیری از سیاستهایِ تشویقی و با توجّهِ ویژه به میزانِ مصرفِ آب، جهادگرانه مکانیزه نموده و راهِ رونقِ تولید را در این بخش هموارتر نمایند.

اینجانب، با باور به «ألزّارعون کنوز الأنام» و به عنوان کسی که افتخارِ کار در جهادِ سازندگی را داشته است، هفته جهــــادِ کـــشاورزی را صمیمانه به همه فعّالان صنعتِ کشاورزی، خاصّه کشاورزانِ ایران و به ویژه جهادگرانِ عرصه کشاورزی در استانِ کرمان تبریک عرض نموده و از بارگاه الهی برای همه این عزیزان سلامتی و توفیق مسألت دارم.

 

محمّــــدجواد فــــدائی استاندارِ کرمان

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید