Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان کرمانی هم هوشمندانه درخت متناسب با آب و هوای استان را انتخاب و هم هوشمندانه عملیات داشت و برداشت را مدیریت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، در جمع کشاورزان و باغداران شهرستان زرند با تبریک آغاز هفته جهاد کشاورزی به کشاورزان گفت: درختان و بوته ها و دام و طیور بعنوان یک موجود زنده از اقلیم تاثیر پذیر است و سرما، گرما، تگرگ، طوفان و سایر عوامل اقلیمی بر رشد و بهره وری آنها تاثیر می گذارد.

کشاورزان کرمانی هم هوشمندانه درخت متناسب با آب و هوای استان را انتخاب و هم هوشمندانه عملیات داشت و برداشت را مدیریت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وی افزود: فقط در گلخانه ها می توان از تاثیر  عوامل اقلیمی کاست و تاثیر آن تا این حد است که بعضاً تا 20 برابر فضای باز می توان در گلخانه ها تولید کرد.

وی افزود: در بازدیدی که صبح امروز به اتفاق فرماندار محترم و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از باغات شهرستان زرند داشتیم سخت کوشی و دنباله روی از علم مشهود بود اما در بعضی از باغات نامناسب بودن تغذیه نیز مشاهده شد.

سعیدی افزود: کم آبیاری و آبیاری با آب نامناسب و با شیوه نامناسب نیز از جمله مشکلات باغات شهرستان است که کم آبیاری تغذیه نامناسب را نیز به دنبال دارد.

و راهکار حل این مشکل استفاده از شیوه های نوین آبیاری و کاهش سطح آبیاری متناسب با مقدار آب است که منجر به افزایش تولید در واحد سطح می شود.

سعیدی افزود: هر باغدار شهرستان بایستی مشاوران تخصصی داشته باشد که هر جا نیاز بود از علم آنها استفاده شود هر چند این اقدام هزینه بر است اما با افزایش تولید در واحد سطح چندین برابر جبران می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید