Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با ملخ صحرایی-دریایی در شهرستان ارزوئیه

با توجه به هم مرز بودن شهرستان ارزوئیه با استان هرمزگان وجنوب کرمان وآلودگی این مناطق به آفت ملخ صحرایی دریایی، شهرستان ارزوئیه برای دومین سال نیز در گیر مبارزه با این آفت خطرناک شد.

مبارزه با ملخ صحرایی-دریایی در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: اولین  مبارزه در این شهرستان در تاریخ 30 اردیبهشت ماه با دسته جات نابالغ آفت در سطح 15 هکتار درمراتع منطقه آب آقایی قلعه نو صورت گرفت.

وی تصریح کرد: پنج اکیپ شبکه مراقبت متشکل از 12 کارشناس پهنه وکارشناسان حفظ نباتات مدیریت، همچنان به طور مستمر و روزانه در حال رصد و ردیابی اماکن، مزارع ومراتع می باشند و در صورت مشاهده کانون آلوده، جهت جلوگیری از ایجاد خسارت فورا کانون کوبی صورت می گیرد.

امیری اظهار کرد: در سال قبل اولین سمپاشی با آفت اوایل اردیبهشت ماه صورت گرفت اما در سال زراعی جاری با توجه به تغییر اقلیم وسردشدن هوا وبارندگیهای فصلی، دیرتر شاهد حضور و مبارزه با آفت درسطح  شهرستان  بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کانونهای آلوده با این آفت مناطق وکیل آباد، چیل آباد و ده شیخ  می باشد و تاکنون در سطح 100هکتار مبارزه صورت گرفته است و سم مصرفی در این شهرستان سموم مالاتیون1.5 لیتر ودلتامترین یک لیتر درهکتار انجام وتاثیر سموم مصرفی ، مطلوب ارزیابی شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه ابراز داشت: همانگونه که در سال قبل با مبارزه به موقع با آفت ملخ صحرائی خسارتی متوجه مزارع و باغات شهرستان نگردید، امید است امسال نیز با دیده بانیهای مستمر شبکه مراقبت،آفت کنترل وجلوی خسارت گرفته شود و به کشاورزان، عشایر ودامداران توصیه شده در صورت مشاهده دسته جات ملخ صحرایی دریایی به کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید