Iranian Agriculture News Agency

برداشت گل محمدی از مزارع راین و بخش مرکزی شهرستان کرمان

این گیاه می تواند در دامنه وسیعی از خاکها به خوبی رشد کند اما بهترین عملکرد آن در خاکهای زهکش دار با PH 5/6 تا 5/7 است.

برداشت گل محمدی از مزارع راین و بخش مرکزی شهرستان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: توسعه روز افزون گیاه گل محمدی در عرصه کشاورزی کشور مرهون سازگاری، قناعت، کم هزینه بودن و سود آوری چشمگیر آن می باشد. وی افزود: گل محمدی با توجه به مصارف گوناگونی که در تهیه فر آورده های دارویی و غذایی، صنایع عطر سازی و ساخت تعداد زیادی از فراورده های بهداشتی و آرایشی دارد، سبب شده در سالهای اخیر توجه زیادی به این گیاه مبذول شود.

وی گفت: برداشت گل محمدی در شهرستان کرمان از اوایل اردیبهشت ماه  آغاز و پیش بینی می شود تا اواسط خرداد ماه به طول انجامد.

وی ادامه داد: گل محمدی در سطحی معادل 107.3 هکتار که از این میزان 79.2 هکتار آن بارور و 28.1 هکتار نهال می باشد در شهرستان کرمان کشت گردیده است وپیش بینی میزان تولید گل تر 316.8 تن با متوسط عملکرد 4 تن در هکتار و میزان تولیدگل خشک 79.2 تن با متوسط عملکرد 1 تن در هکتار است.

 مسعودی با اشاره به این مطلب که بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان کرمان را بخش راین به خود اختصاص داده است، افزود: در همین راستا یک واحد فرآوری تولید و بسته بندی عرقیات گیاهی (گلاب گیری) در بخش راین با 100 هزار لیتر گلاب استحصالی و 10 لیتر اسانس استحصالی در حال فعالیت است.

گفتنی است گل محمدی را میتوان در الگوی کشت مخلوط با گیاهانی مانند زعفران، زیره سبز  و یونجه های یکساله با طراحی مناسب کشت کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید