Iranian Agriculture News Agency

برداشت گل محمدی در شهرستان بردسیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: برداشت از گلستانهای گل محمدی در بخش نگار شهرستان بردسیر در سطحی برابر 105 هکتار درحال انجام است

برداشت گل محمدی در شهرستان بردسیر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، سبک خیز گفت: در سطح شهرستان 3200 هکتار تحت کشت گل محمدی است که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود 8000 تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی گفت: کارشناسان منطقه وضعیت این محصول را بسیار خوب برآورد کرده واظهار داشتند که گل محمدی این منطقه علاوه بر ارسال به کارخانجات سطح شهرستان  از قبیل گلاب زهرا ، گلاب معرکه و... به شهرهایی چون شیراز وکاشان نیز ارسال می گردد وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر چندین کارخانه صنعتی و تعداد زیادی کارگاه سنتی در شهرستان مشغول به تولید گلاب می باشند و هرساله اسانس این محصول به کشورهایی همچون فرانسه وآلمان صادر می شود .

گل محمدی یا گل سرخ نام نوعی گل رز است که از برخی نمونه های آن گلاب می‌گیرند واز اسانس آن نیز برای محصولات آرایشی استفاده می شود.این گونه از رز مقاومت بالایی در مقابل کم‌آبی دارد.

 گل محمدی درختچه ای برگ‌ریز است که ارتفاع آن به ۲.۲ متر نیز می رسد و شاخه های آن با خارهای تیز و محکمی حفاظت می  شود. پیشینه پرورش گل محمدی مربوط به دوران هخامنشی و در استان فارس برمی گردد که در دوران صفویه به کوهپایه‌های کاشان برده شد و در سال‌های گذشته نیز در منطقه لاله زار کرمان در کوه شاه نیز کشت شد و به دلیل شرایط مناسب آن منطقه کشت گل محمدی گسترش یافته‌است ودرحال حاضر درکلیه مناطق شهرستان بردسیر کشت می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید