Iranian Agriculture News Agency

برداشت گندم در قطب غله استان "شهرستان ارزوئیه

برداشت گندم در شهرستان ارزوئیه از سطح 18000هکتار ازنیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز وتا اواسط تیرماه ادامه دارد.

برداشت گندم در قطب غله استان "شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت گندم در شهرستان ارزوئیه ازسطح 18000هکتار ازنیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز وتا اواسط تیرماه ادامه دارد که ارقام گندم کاشته شده در سطح شهرستان شامل: "شبرنگ،سیروان،پارسی وخلیل "میباشد به طور متوسط از هر هکتار 4.5 تن گندم تولید می‌شود وپیش بینی می‌شود تا پایان فصل، بیش از 80000تن محصول تولید شود.

وی گفت: تن گندم بذری شبرنگ نیز توسط پیمانکاران بذری شهرستان ،جهت تامین بذر سال آینده درشهرستان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: 70دستگاه کمباین ، 17 دستگاه بومی ومابقی مهاجر عملیات برداشت گندم در شهرستان را در حال حاضر برعهده دارند والبته تعدادی  کمباین مهاجر  نیز به این تعداد اضافه میگردد.وتا کنون از سطح2400 هکتار گندم برداشته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نرخ خرید  تضمینی گندم ، گندمکاران ارزوئیه پس از ثبت اطلاعات  خود در سامانه جامع پهنه بندی و اخذ معرفینامه از مراکز جهاد کشاورزی وتاییدیه حساب بانک کشاورزی ،گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل می دهند که 5 مرکز خرید در این شهرستان گندم تولیدی کشاورزان را روزانه تا ساعت 12 شب به منظور سرعت بخشیدن به امر برداشت تحویل می گیرند.

وی به کشاورزانتوصیه کرد: با توجه به اینکه مراکز خرید محصول با رطوبت بالا را برگشت میزنند حتما محصول خودرا پس از رسیدگی کامل برداشت کرده وازبرداشت زودتر ازموعد امتناع کنند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید