Iranian Agriculture News Agency

19 طرح کشاورزی و دامپروری در شهرستان کرمان به بهره‌برداری می رسد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (21 الی 27 خرداد ماه ) 19 طرح کشاورزی و دامپروری با هزینه کرد قریب 378 میلیارد ریال و اشتغالزایی 64 نفر به بهره برداری می رسد.

19 طرح کشاورزی و دامپروری در شهرستان کرمان به بهره‌برداری می رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مسعودی تصریح کرد: این طرح ها شامل یازده طرح آب و خاک، دو طرح تولیدات گیاهی، چهار طرح صنایع غذائی و تبدیلی و دو طرح دامپروری است.

مسعودی خاطر نشان کرد: یازده طرح آب و خاک شامل شش طرح آبیاری کم فشار با هزینه کرد اعتبار دولتی 34 میلیارد ریال، سه طرح آبیاری تحت فشار با هزینه کرد اعتبار دولتی بیش از 9 میلیارد ریال، یک باب استخر ذخیره با هزینه کرد اعتبار دولتی 502 میلیون ریال و یک کانال انتقال آب با هزینه کرد اعتبار دولتی بیش از 3.5 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: از دیگر طرح های قابل افتتاح در این هفته دو طرح تولیدات گیاهی شامل طرح پرورش قارچ دکمه ای با ظرفیت 200 تن و گلخانه گل رز با تولید سالانه 472هزار شاخه گل می باشد که این دو طرح با هزینه کرد 23 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

مسعودی با تاکید بر گسترش صنایع غذائی و تبدیلی با توجه به تنوع محصولات گیاهی و دامی شهرستان کرمان افزود: چهار طرح صنایع غذائی و تبدیلی در این هفته به بهره برداری می رسد که با افتتاح این طرح ها 1262 تن تولید انواع روغن خام گیاهی،بسته بندی انواع دمنوش،روغن مایع هسته انار،انواع میوه خشک فرآوری شده،انواع میوه خشک، 2020 تن تولید انواع فرآورده خرما،کیک،کلوچه وقاووت، 300 تن پسته فرآوری شده و 600 تن کره پسته،کنجد ،نارگیل و بادام زمینی،بسته بندی خشکبار،قاووت به ظرفیت تولید شهرستان کرمان افزوده می شود و با افتتاح این طرح ها 44 شغل در منطقه ایجاد می شود.

وی ابراز کرد: همچنین دو طرح دامپروری شامل طرح گوسفند داشتی 100 راسی و پرورش گاو شیری 30 راسی در این هفته افتتاح می شود که با بهره برداری از این طرح ها 10 تن شیر گوسفند، 2 تن گوشت و 250 تن شیر گاو در سال به ظرفیت تولید شهرستان کرمان افزوده می شود و پنج شغل در منطقه ایجاد می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید