Iranian Agriculture News Agency

صدور دستور قضایی جهت برخورد با عاملین باغات رها شده در شهرستان انار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: با استناد به بندهایی از قانون حفظ نباتات مصوب سال 1346، معدوم کردن بقایای درختان و محصولات آلوده به آفات و بیماری‌های نباتی از طرف کشاورز با اخطار‌کتبی مدیریت جهاد کشاورزی و واحد حفظ نباتات در مدت تعیین شده لازم‌الاجرا است.

صدور دستور قضایی جهت برخورد با عاملین باغات رها شده در شهرستان انار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس مهران گفت: در راستای کاهش مصرف سم و تولید محصول ارگانیک و محصول سالم، حفاظت از محیط زیست و حمایت از دشمنان طبیعی آفت تلفیقی از روش های زراعی، مکانیکی، غیرشیمیایی و بیولوژیک حائز اهمیت است. از طرفی باغات زیادی به علت کمبود آب، توسط مالکین رها شده و تبدیل به کانون انواع آفات از قبیل سوسک سرشاخه  خوار پسته شده و به باغات مجاور خسارت وارد می‌کند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های واحد حفظ نباتات شهرستان در سالهای قبل بخشی از این باغات با دستور مقامات قضایی و همکاری نیروی انتظامی ، هرس و سرشاخه بری شده است که در اردیبشهت ماه سال جاری نیز با پیگیری های جهاد کشاورزی شهرستان هماهنگی انجام شده با ریاست محترم دادگستری شهرستان و بازدید میدانی از باغات رها شده، دستور قضایی لازم جهت همکاری نیروی انتظامی شهرستان با جهاد کشاورزی در برخورد با عاملین باغات رها شده به مساحت حدود 50 هکتار، صادر شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید