Iranian Agriculture News Agency

زنبورستان های استان از نظر بیماری های زنبور عسل تحت کنترل و نظارت دامپزشکی هستند

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اقدامات بهداشتی دامپزشکی در زنبورستان های استان، گفت: زنبورستان های استان از نظر بیماری های زنبور عسل تحت کنترل و نظارت دامپزشکی هستند.

زنبورستان های استان از نظر بیماری های زنبور عسل تحت کنترل و نظارت دامپزشکی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان در استان کرمان، حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه یکی از اهداف دامپزشکی مبارزه و کنترل بیماری های زنبور عسل و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به زنبورداران است، افزود: دامپزشکی از جمله ارگان هایی است که فعالیت های مشخصی را برای بررسی مسائل بهداشتی، مدیریتی و فصلی زنبورستان ها انجام می دهد.

وی با اشاره به اقدامات بهداشتی دامپزشکی در زنبورستان های استان، گفت: زنبورستان های استان از نظر بیماری های زنبور عسل تحت کنترل و نظارت دامپزشکی هستند.

رشیدی گفت: هر ساله در طی پایش استانی، میزان آلودگی کندوها به بیماری های واروا، نوزما، آکاراپیس و لوک آمریکائی و اروپایی مورد بررسی می گیرد که در سال گذشته بیش از 9000 کلونی در استان  مورد پایش قرار گرفتند.

وی با اشاره به نمونه برداری از بیش از 70 زنبورستان در سال گذشته، اذعان داشت: با بررسی پایش های صورت پذیرفته، وضعیت آلودگی زنبورستان ها به عوامل ذکر شده بسیار مطلوب بود بطوری که عامل بیماری آکاراپیس از هیچ  زنبورستانی جدا نگردید و آلودگی کندوها به سایر بیماری های زنبور(  واروا، نوزما و لوک آمریکائی و اروپایی) کمتر از حد انتظار بوده است .

وی در پایان از زنبورداران استان تقاضا نمود تا در صورت بروز بیماری یا هرگونه تلفات غیرعادی زنبوران عسل به شبکه دامپزشکی شهرستان های استان  مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید