Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت 80 تن گل تر از گلستان‌های شهربابک

برداشت گل محمدی از سطح گلستان­های گل­ محمدی شهرستان شهربابک از دهه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده است

پیش‌بینی برداشت 80 تن گل تر از گلستان‌های شهربابک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، فراشه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: این شهرستان دارای 50 هکتار  سطح زیر کشت گل محمدی  است و برداشت گل محمدی از گلستان  بارور شهرستان از 20 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد. 

وی افزود: با احتساب  میانگین تولید چهار و نیم تن در هر هکتار پیش بینی می گردد  80 تن گل ­تر از گلستان­های شهرستان برداشت شود.

فراشه ابراز کرد: محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز بازار داخل شهرستان در شهر های همجوار به نیز فروش می رسد .

وی تصریح کرد: میزان اشتغالزایی این محصول در هر هکتار و در طول دوره  برداشت، حدود  150نفر روز است و پیش بینی می شود طی دوره برداشت 1500 نفر روز کارگر در باغات  شهرستان مشغول به کار شوند.

فراشه گفت: نظر به ارزآوری صنعت کاشت و فرآوری گل محمدی در نظر است با حمایت مسئولین و همت کشاورزان نسبت به توسعه کاشت ، اعطای تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد کارگاههای فرآوری ، بسته بندی و صادارت این محصول اقدام و از این صنعت حمایت شود که این امر منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مستعد می‌شود. 

وی اظهار داشت: گل محمدی از جمله محصولات با نیاز آبی کم و اقتصادی  است که در سال­های  گذشته وزارت جهاد کشاورزی در امر توسعه و ترویج آن اهتمام ویژه ای ورزیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید