Iranian Agriculture News Agency

برداشت گیاه ترخون در سطح 88 هکتار از مزارع بخش‌های گلباف و راین شهرستان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت محصول ترخون در بخش‌های گلباف و راین از اواخر فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و در هر کشت 4 چین با فواصل زمانی 45 روز برداشت می‌شود.

برداشت گیاه ترخون در سطح 88 هکتار از مزارع بخش‌های گلباف و راین شهرستان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مسعودی تصریح کرد: در سال جاری پیش بینی تولید این محصول بصورت تر 1320 تن و بصورت خشک 220 تن با میانگین عملکرد 15 تن در هکتار بصورت تر و 2.5 تن در هکتار بصورت خشک است.

مسعودی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح توسعه کشت گیاهان با نیاز آبی کم و عملکرد بالاتر و ایجاد اشتغال مولد در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان کشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته تاکنون 15 هکتار افزایش سطح داشته است.

وی با بیان اینکه از برگ ترخون به صورت تازه و خشک و از اسانس آن در صنایع دارویی و آرایشی استفاده می شود اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تولید محصول سالم و ارگانیک، این محصول در گلباف موفق به دریافت حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی از سازمان ملی استاندارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان اظهار داشت: یک واحد فرآوری و بسته بندی ترخون در زیربخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در گلباف فعالیت دارد.

وی ابراز کرد: ترخون گیاهی دارویی از خانواده کاسنی و چند ساله و معطر است که در شهرستان کرمان این گیاه دارویی در 2 نوبت اسفند و شهریور ماه کشت می شود .

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید