Iranian Agriculture News Agency

ششمین جلسه ستاد گیاهپزشکی در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد

ششمین جلسه ستاد گیاهپزشکی استان به ریاست رییس سازمان جهاد کشاورزی و دبیری مدیریت حفظ نباتات با محوریت عوامل خسارتزای گندم و جو بررسی مسائل و مشکلات مبارزه با ملخ صحرایی ، زنجرک خرما و ارائه گزارش محصول کلزا و گندم در محل سالن زعفران سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد

ششمین جلسه ستاد گیاهپزشکی در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، این جلسه با حضور ، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، معاونت بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر پشتیبانی و محققان مرکز تحقیقات ، نماینده محیط زیست و کارشناسان ستادی مدیریت حفظ نباتات برگزار شد.

در این جلسه در خصوص ( آفات و بیماری های گندم ، سن غلات و زرنگ زرد و بیماری لکه نواری باکترایی گندم )، ملخ صحرایی ، بررسی وضعیت عوامل خسارتزای کلزا  بحث و تبادل نظرو  مقرر گردید پایش مزارع گندم و مزارع بذری در خصوص بیماریهای زنگ زرد گندم، لکه نواری باکتریایی و ... در دستور کار کارشناسان ستاد شبکه های مراقبت و پیش آگاهی قرار گرفته و از سوی مدیریت زراعت پیگیری های لازم در خصوص عدم کاشت ارقام حساس به بیماری زنگ زرد گندم به عمل آید .

همچنین مقرر شددر  بحث مبارزه با پوره سن گندم با جدیت پیگیری شود تا شاهد کاهش درصد سن زدگی در محصول گندم تحویلی به سیلوهای استان باشیم  و در بحث دیدبانی ملخ صحرایی دقت  و اهتمام لازم صورت پذیرد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید