Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان خبر داد:

تشدید نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان از ششم اردیبهشت ماه آغاز شد.

تشدید نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از آغاز طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی، ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و  بیان داشت: با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده های خام دامی مانند گوشت سفید و قرمز، این طرح ویژه توسط اکیپ های نظارتی دامپزشکی استان آغاز شده و تا چهارم خرداد ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد:  51 اکیپ در قالب 34 اکیپ سیار و 17 اکیپ ثابت در دو شیفت کاری از ساعت 8 صبح الی 20 بر تولید و عرضه مواد خام دامی نظارت می کنند.

رشیدی گفت: اماکن تحت پوشش شامل کلیه واحدهای توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اعم از قصابی و مرغ و ماهی فروشی و همچنین رستوران ها ، هتل ها ، چلوکبابی ها و ... و همچنین خودروهای ویژه حمل فراورده های خام دامی ، کشتارگاه های دام و طیور ، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی و کارگاه های فرآوری و بسته بندی فراورده های خام دامی است.

این مقام مسئول از برقراری کشیک در شبکه های دامپزشکی کلیه شهرستان ها جهت صدور مجوز بهداشتی – قرنطینه ای حمل فراورده دامی و انجام آزمایشات لازم در مورد فراورده های دامی در این ایام خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان افزود: روسا کلیه شبکه های دامپزشکی بر حسن اجرای طرح که به منظور تشدید نظارت بر اماکن تولید، فراوری، توزیع و عرضه فراورده خام دامی بویژه رعایت بهداشت فراورده ،بهداشت فردی و بهداشت ابزار کار و ...اعمال می شود نظارت مستمر دارند و با اماکن متخلف قاطعانه برخورد می‌کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست، فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز خریداری کرده و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا آن توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره تلفن 1512 و شماره پیامک 3000231512 گزارش کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید