Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان:

محافظت از محیط زیست برای بهبود سلامت حیوانات و انسان، شعار امسال روز جهانی دامپزشکی

طبیعت و محیط زیست، موهبتی الهی است که شامل مجموعه موجودات، منابع، عوامل و شرایط هماهنگی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است می شود، آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی حیات اثر می گذارد و پی آمدهای زیان باری برای زندگی انسان، حیوان، گیاه و ...دارد که توجه ویژه به این مقوله و اهمیت آن در زندگی امروز نسل بشر را خاطر نشان می سازد.

محافظت از محیط زیست برای بهبود سلامت حیوانات و انسان، شعار امسال روز جهانی دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد:  آخرین شنبه ماه آوریل روز جهانی دامپزشکی می باشد که هر ساله توسط انجمن جهانی دامپزشکی گرامی داشته می‌شود و مهمترین اهداف حرفه دامپزشکی مورد بحث و ارزیابی قرار می‌گیرد که در سال جاری، مصادف با ششم اردیبهشت است.

وی گفت: از سال 2000 میلادی همه ساله، یک شعار، برای روز جهانی انتخاب می گردد که در سال2020، " محافظت از محیط زیست برای بهبود سلامت حیوانات و انسان "به عنوان شعار سال دامپزشکی نامگذاری شده است.

رشیدی بیان کرد: حفاظت از محیط زیست، عبارتست از تلاشی که به منظور حفظ سلامتی محیط و انسان‌ها، در سطوح شخصی، سازمانی و یا دولتی از محیط طبیعی صورت می گیرد.

وی گفت: نامگذاری امسال تحت عنوان محافظت از محیط زیست برای بهبود سلامت حیوانات و انسان نشان دهنده تمرکز اصلی سازمان بهداشت جهانی (OIE) و انجمن دامپزشکی جهانی (WVA)بر نقش محیط زیست در سلامت حیوانات و انسان دارد و برای محافظت از آن باید امر پرورش حیوانات هم بصورت اصولی انجام شود.

مدیر کل دامپزشکی اظهار کرد: حفظ اکوسیستم محیط زیست و جلوگیری از تخریب زمین و طبیعت وظیفه همگانی می باشد که احتیاج به توجه ویژه به فعالیت‌های مختلف انسانی دارد و دامپزشکان به‌ عنوان یکی از مدافعان نظام سلامت، نقش مؤثری در حفظ سلامت جامعه و حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: تولید بی رویه زباله، آلودگی هوا و از بین رفتن تنوع زیستی بعضی از موارد مرتبط با حفاظت محیط زیست هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید