Iranian Agriculture News Agency

ملخ صحرائی- دریایی به شهرستان ارزوئیه رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه با اشاره به مشاهده دستجات ملخ صحرایی_دریایی در سطح شهرستان ارزوئیه و امکان طغیان زودهنگام این آفت واحتمال ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی این شهرستان، از کشاورزان خواست که در صورت مشاهده دستجات ملخ صحرایی به کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی خبر دهند.

ملخ صحرائی- دریایی به شهرستان ارزوئیه رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: با توجه به مشاهده دستجات ملخ صحرایی_دریایی در سطح شهرستان ارزوئیه وامکان طغیان زودهنگام این آفت واحتمال ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی این شهرستان، کشاورزان در صورت مشاهده دستجات ملخ صحرایی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی را مطلع نموده تا هرچه سریعتر نسبت به کانون کوبی آن سطح آلوده اقدام تا از خسارت آن جلوگیری به‌عمل آید.

وی تصریح کرد: ملخ صحرایی_دریایی می تواند حدود ۲۰۰_۳۰۰ کیلومتر بدون نشستن پرواز کند واگر سریع با دسته های مهاجر مبارزه نشود تخم ریزی کرده وبه تعداد آنها افزوده می شود وشاهد هجوم این آفت به مزارع وباغات شهرستان خواهیم بود.

امیری خاطرنشان کرد: آفت خطرناک ملخ صحرایی دریایی بسیار همه چیز خوار بوده و در مسیر عبور خوداز هر نوع پوشش گیاهی تغذیه وآنها رااز بین می برد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید