Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد:

کشف و ضبط پنج تن فرآورده خام دامی ناسالم در ایام نوروز در استان کرمان

حسین رشیدی از کشف و معدوم‌سازی پنج تن فرآورده خام دامی ناسالم، در جریان بازرسی تیم‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان کرمان در ایام نوروز خبر داد.

کشف و ضبط پنج تن فرآورده خام دامی ناسالم در ایام نوروز در استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: این مقدار فرآورده خام دامی در مدت زمان طرح تشدید نوروزی که از 25 اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه داشته، در جریان بازرسی های تیم‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان، کشف، ضبط و امحا شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تضمین سلامت و امنیت غذایی جامعه در هر شرایطی، به ویژه بحران شیوع کرونا یکی از اولویت های اصلی دامپزشکی می باشد که در سایه نظارت‌های مستمر کارشناسان این اداره کل محقق شده است.

مدیر کل دامپزشکی  استان کرمان با اعلام حساسیت دو چندان نظارت های بهداشتی کارشناسان در شرایط کنونی گفت: در پی انتشار و شیوع ویروس کرونا، این اداره کل پروتکل های نظارتی در خصوص ارتقای بهداشت فردی افراد شاغل و استفاده از وسایل حفاظت فردی، کنترل بهداشت محیط و همچنین گند زدایی و نظافت و شستشوی لوازم و سطوح در انواع مراکز عرضه فرآورده های خام دامی( واحد های صنفی عرضه گوشت و مرغ و ... ) مراکز بسته بندی و قطعه بندی و سرد خانه هاو ... را تشدید کرده است.  

دکتر رشیدی اذعان داشت: با توجه به افزایش تقاضا و مصرف فرآورده های خام دامی در ایام نوروز، توسط کارشناسان نظارت این اداره کل با رعایت کامل شرایط و ضوابط بهداشتی در قالب 51 اکیپ، مجموعا بیش از  8000 مورد بازرسی از مراکز عرضه و فروش فراورده خام دامی، کشتارگاه و مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی ، رستوران ها و ... صورت گرفت.

وی اظهار کرد: در زمان اجرای این طرح، 17 مورد نمونه برداری از فراورده های خام دامی صورت پذیرفته است.

رشیدی با تاکید بر برخورد با مراکز متخلف، افزود: در جریان بازرسیهای این ایام  25 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و 10 واحد پلمپ و تعطیل  و  با  29 خودرو عرضه کننده فراورده های خام دامی غیرمجاز برخورد شد.

مدیر کل دامپزشکی  استان کرمان افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمان همواره با نظارت های مستمر خود با افرادی که امنیت غذایی شهروندان را به مخاطره می اندازند،قاطعانه برخورد می کنند.

وی در پایان با اعلام شماره تلفن 1512 و شماره پیامک 3000231512 در سطح استان کرمان، از شهروندان محترم تقاضا نمود که هرگونه خرید فراورده های خام دامی را از مراکز معتبر انجام دهند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را سریعاً گزارش کنند تا با متخلفین برابر ضوابط، برخورد صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید