Iranian Agriculture News Agency

پایش آفت ملخ صحرایی-دریایی در شهرستان ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: درسال جاری تمام تلاش ما اینست که با ردیابی های مستمر، کانونهای آلوده به ملخ شناسایی و فورا اقدام به سمپاشی و کانون کوبی گردد . در حال حاضر اکیپ شبکه مراقبت در زمینه ردیابی ملخ صحرایی فعال و ردیابی ها همچنان در حال انجام است .

پایش آفت ملخ صحرایی-دریایی در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: از نیمه اسفندماه سال 98 شش گروه شبکه مراقبت متشکل از مسئولین مراکز و کارشناسان پهنه بندی و کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی جهت پایش ردیابی آفت ملخ صحرایی-دریایی که آفتی بسیار پلی فاژ(همه چیز خوار) است که از تمام پوشش گیاهی سرراه خود تغذیه کرده و ایجاد خسارت می کند، در شهرستان اروئیه تشکیل گردید و عملیات ردیابی این آفت از کانونهای آلوده سال قبل و اماکن هم مرز با استان هرمزگان و کانونهای احتمالی،  بصورت هفتگی انجام  و خوشبختانه تاکنون دسته جات آفت ملخ صحرایی در هیچ کدام از این اماکن رویت نشده است .

وی افزود: علاوه بر این به دامداران شهرستان که دامهای خود را برای چرا به مراتع می برند و همچنین به کشاورزان توصیه شده که درصورت مشاهده دسته جات ملخ صحرایی و پوره ها حتما به نزدیک ترین مرکز جهادکشاورزی اطلاع دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: در سال قبل ، از اواخر فروردین ماه عملیات مبارزه با این آفت عمومی آغاز شد و در سطح بیش از 4000 هکتار از مزارع و مراتع سم پاشی صورت گرفت و خوشبختانه با مبارزه بموقع هیچ خسارتی متوجه بخش کشاورزی شهرستان نشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید