Iranian Agriculture News Agency

زنبور مغزخوار بادام به پنجاه درصد درختان بادام سیرجان آسیب زد

خسارت 64 میلیاردی به باغات بادام سیرجان

زنبور مغز خوار بادام چند سالی است که درختان بادام مناطق هماشهر، بلورد و پاریز این شهرستان را مورد حمله قرار داده و خسارتی بیش از 640 میلیارد ریال به باغات بادام این مناطق وارد کرده است.

خسارت 64 میلیاردی به باغات بادام سیرجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، محمودآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: زنبور مغزخوار بادام به پنجاه درصد درختان بادام سیرجان خسارت وارد کرد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سطح زیر کشت بادام در این شهرستان 5100 هکتاراست و این آفت تا کنون 640میلیارد ریال به باغات خسارت وارد کرده است.

محمود آبادی افزود: بهترین روش مبارزه، جمع آوری وسوزاندن همگانی بادام های آلوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مهار این آفت نیز کلاس های آموزشی در مناطق پاریز ، بلورد و هما شهر برگزار شده و به کشاورزان هم توصیه شده که درختان خود را با کودهای مناسب تقویت کنند.

محمودآبادی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع ، معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان با همکاری بسیج مهندسین برنامه پدافند غیر عامل مبارزه با زنبور مغزخوار بادام را در منطقه هماشهر اجرا و نسبت به سوزاندن و معدوم نمودن بادامهای آلوده این منطقه اقدام کرد.

وی گفت:این آفت زمستان را بصورت لارو در میوه های خشک باقیمانده بر روی درخت یا ریخته شده بر سطح زمین  سپری می‌کند.

وی اظهار کرد: ازآنجاییکه این آفت حدود ده ماه ازسال رابصورت لارو در داخل میوه های آلوده بادام سپری می کند، جمع آوری و سوزاندن بادام‌های آلوده و معدوم کردن آنها نقش بسزایی در کاهش جمعیت آفت در سال آینده ایفا می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید