Iranian Agriculture News Agency

هفته منابع طبیعی سال جاری با شعار نهال کاری همگانی برای ایرانی سبز

عباس سعیدی رئیس این سازمان در جلسه ستاد استانی هفته منابع طبیعی گفت: حفظ و حراست منابع طبیعی امری لازم و ضروری است اما این کار امری دشوار است و نیازمند همکاری مردم و تمامی دستگاههای مرتبط با این امر است.

هفته منابع طبیعی سال جاری  با شعار نهال کاری همگانی برای ایرانی سبز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ درخت کاری در جامعه اولین قدم در مسیر حفظ و حراست منابع طبیعی است، تصریح کرد: درخت کاری صدقه جاری است و ورود دانش آموزان، دانشجویان، طلبه‌ها و تمامی اقشار جامعه به این امر موجب توسعه و گسترش فرهنگ درخت کاری می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: اگر در هفته منابع طبیعی هر شخص یک درخت بکارد، فرهنگ سازی به خوبی انجام شده است و در سال های بعد تاثیرات مثبت آن در جامعه مشخص می شود.

حجه الاسلام والمسلمین قاسمی زاده نماینده مسئول ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری، ارائه سلسله مباحث در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی است و ظرفیت های منابع طبیعی محدود است ولی لازم است از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه نویسندگان با قلم خود از مروجین تاثیرگذار در فرهنگ سازی می باشند، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی به همراه دستگاههای وابسته متولی بخش منابع طبیعی هستند و جهت رسیدن به اهداف این بخش نیاز به همکاری و همدلی بین دستگاه‌ها است.

حجه الاسلام والمسلمین قاسمی زاده ابراز داشت: حضور صنف های مختلف مردم در افتتاحیه طرح های منابع طبیعی و بازدید از طرح های منابع طبیعی موجب آشنایی بیشتر مردم با این طرح و گسترش فرهنگ حفظ و حراست از این منابع می شود.

رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی گفت: سال جاری هفته منابع طبیعی با شعار نهال کاری همگانی برای ایرانی سبز آغاز می شود و پروژه 200 هکتاری نهالکاری در کمربندی باغین- جوپار که 14 آذرماه سال جاری کلنگ زنی شد در 15 اسفند ماه روز درختکاری افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه این طرح گسترش طرح جنگل تاغزار این منطقه است، بیان داشت: در سال جاری محوریت هفته منابع طبیعی مبارزه با گردوغبار با انجام پروژه های نهالکاری، رسوبگیرها و ... است.

رجبی زاده تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی توزیع نهال رایگان بین نمازگزاران در نماز جمعه  انجام خواهد شد و همچنین شورای حفظ حقوق بیت المال به میزبانی منابع طبیعی برگزار می شود.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید