Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خواستار شد

جلسه ستاد بحران شهرستانهای مورد هجوم در اسرع وقت تشکیل شود

با توجه به گزارش واصله ازسازمان ملل FAO مبنی بر گسترش جمعیت ملخ در کشورهای آفریقائی و احتمال سرایت به سایر کشورهای میزبان منجمله ایران، جلسه هماهنگی جهت پایش و احیاناً مبارزه با ملخ صحرائی تشکیل شد.

جلسه ستاد بحران شهرستانهای مورد هجوم در اسرع وقت تشکیل شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: درراستای پایش مناطق مورد هجوم افت این جلسه به منظور  بررسی امکانات موجود و شناسائی نقاط ضعف و حد اکثر سمی و تلاش در خصوص تامین امکانات و وسایل مورد نیاز بدین منظور تشکیل شده است.

عباس سعیدی افزود: از هم اکنون پایش توسط جهاد کشاورزی انجام می شود و از کشاورزان می خواهیم به محض دریافت کوچکترین اطلاعات واحیانا مشاهده ملخ سریعاً به جهاد کشاورزی اطلاع بدهند.

ایشان ادامه داد: برای مبارزه اولیه سم خریداری شده و نیاز است در زمان لازم خودرو وکارگر از سوی مدیریت بحران شهرستان تامین شود. امید است جلسه ستاد بحران شهرستانهای مورد هجوم در اسرع وقت تشکیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطر نشان کرد: کلیه امکانات اجرایی سازمان  جهاد کشاورزی استان و واحدهای تابعه، به همراه نیروهای کارآمد و باتجربه( با در نظر گرفتن سطوح آلوده شده و قابل مبارزه)، بسیج و سازماندهی و تحت نظات و مسئولیت فنی مدیریت حفظ نباتات، در راستای کنترل بهینه و موثر آفت بکار گرفته می شوند.

وی گفت: مطمئنابا هدایت استاندار، تمامی ظرفیت های موجود استان جهت مبارزه با ملخ صحرایی به کار گرفته می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید