Iranian Agriculture News Agency

نخستین گردهمایی رونق اقتصادی با محوریت کشت‌های گلخانه‌ای و سیستم‌های نوین آبیاری در بخش شهداد برگزار شد

نخستین گردهمایی رونق اقتصادی با محوریت کشت‌های گلخانه‌ای و سیستم‌های نوین آبیاری در روستای همت آباد بخش شهداد برگزار شد.

نخستین گردهمایی رونق اقتصادی با محوریت کشت‌های گلخانه‌ای و سیستم‌های نوین آبیاری در بخش شهداد برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، این گردهمایی با حضور مسئولین و کارشناسان مدیریت باغبانی استان و شهرستان و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی شهداد، اعضاء شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران و کشاورزان بخش به صورت عملی برگزار شد.

در این همایش اسدی معاون جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با اشاره به کاهش بارندگی ها و لزوم اصلاح سیستم آبیاری، خواستار اصلاح الگوی کشت شد و افزود: سرمایه گذاری و توسعه کشت های گلخانه ای با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه شهداد ضروری است.

در ادامه کارشناس مسئول گلخانه های استان ضمن ارائه آموزشهای لازم در زمینه نحوه صحیح کشتهای گلخانه­ای به ارائه راهکارهایی جهت افزایش  سطح زیر کشت و در نتیجه تولید محصولات گلخانه ای پرداخت و بیان داشت: کشت گیاهان با نیاز آبی کمتر و اصلاح روشهای آبیاری از جمله راهکار مدیریت منابع آب است.

درپایان آقای مقبلی از کشاورزان پیشرو در زمینه کشت گلخانه ای به صورت عملی و از نزدیک کشاورزان و دیگر حاضرین را با کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات گلخانه ای آشنا کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید