Iranian Agriculture News Agency

ترویج گسترش کشت گل گاوزبان در شهرستان رابر کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر کرمان گفت: درآمد بالای گل گاوزبان و دوره برداشت 4ماهه گیاه گل گاو زبان و کشت این گیاه در یک زمین 500 متری درآمدی حاصل می شود که می تواند با کشت محصولات دیگر در یک هکتار برابری کند و سبب استقبال کشاورزان این منطقه شده است.

ترویج گسترش کشت گل گاوزبان در شهرستان رابر کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر با اشاره به ترویج گسترش کشت گل گاوزبان در شهرستان رابر کرمان گفت: با توجه به  اهمیت اقتصادی و ماندگاری ریشه گیاه گل‌گاوزبان به مدت 10 سال و  برداشت این محصل طی دوره 10ساله، کاشت این محصول به استقبال کشاورزان رو به رو شده است.

وی از دیگز دلایل علاقه کشاورزان به کشت این محصول را مصرف بسیار کم آب وکیفیت بالای گل گاوزبان تولید شده در این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: کاشت موفق گاوزبان در سال گذشته و گسترش این  محصول در شهرستان رابر با کمک یکی از کشاورزان پیشرو در کاشت این محصول انجام شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: به منظور کشت این محصول، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رابر اقدام به توزیع بذر رایگان در بین کشاورزان کرده و با آموزشهای لازم  برای کاشت ،داشت برداشت وفرآوری این محصول کشاورزان را حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید