Iranian Agriculture News Agency

افتتاح گلخانه هیدروپونیک شهرستان سیرجان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی

در چهارمین روز از دهه فجر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور، گلخانه هیدروپونیک شهرستان سیرجان افتتاح شد.

افتتاح گلخانه هیدروپونیک شهرستان سیرجان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، به میمنت دهه فجر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و مسئولین محلی این شهرستان گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی افتتاح شد.

این گلخانه هیدروپونیک در مجتمع گلخانه های پردیس احداث شده است و سالانه 160 تن سبزی و صیفی برداشت می گردد و در حال حاضر کشت گوجه در آن انجام می شود.

گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی شهرستان سیرجان 4000 مترمربع زیربنا دارد و این گلخانه با هزینه 7 میلیارد ریال که بیش از 5.5 میلیارد ریال آن تسهیلات می باشد، اجرا شده است.

لازم به ذکر است در این دهه مبارک، نه طرح کشاورزی و دامپروری با هزینه کرد اعتبار بیش از 246 میلیارد ریال که قریب 19 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

این طرح ها شامل دو طرح آبیاری تحت فشار زیرسطحی در سطح 140 هکتار با هزینه کرد اعتبار کل بیش از 48 میلیارد ریال که قریب 190 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده است، دو طرح گلخانه سبزی وصیفی در سطح 5000 مترمربع با هزینه کرد کل 11 میلیارد ریال که 7 میلیارد ریال آن از تسهیلات است، سه طرح صنایع تبدیلی تولید فرآورده های لبنی با ظرفیت سالانه 3000 تن، تولید پنیر فتا با ظرفیت سالانه 3000 تن و کارخانه تولید انواع روغن تصفیه نشده از لاشه دام و طیور با ظرفیت سالانه 500 تن با هزینه کرد 175 میلیارد ریال، یک واحد مرغداری 20هزار قطعه ای با ظرفیت تولید 108 تن گوشت سفید در سال با هزینه کرد 10 میلیارد ریال و یک واحد پروار بندی گوسفند با ظرفیت 200 راس و تولید 14 تن گوشت قرمز با هزینه کرد 1750 میلیون ریال می باشد و با افتتاح این طرح ها موجب اشتغال 63 نفر در منطقه می شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید