Iranian Agriculture News Agency

سطح زیر کشت گیاهان داروئی در شهرستان ارزوئیه به 12 هکتار می‌رسد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: سطح زیر کشت گیاهان داروئی در شهرستان ارزوئیه، 12 هکتار و عملکرد نعناع فلفلی به میزان 40 تن تر در سال جاری بوده است.

سطح زیر کشت گیاهان داروئی در شهرستان ارزوئیه به 12 هکتار  می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری گفت: از جمله گیاهان دارویی که در این شهرستان کشت می شوند  نعناع فلفی، مرزنجوش، به لیمو و گلنار فارسی می باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه خاطر نشان کرد: کشت گیاهان داروئی با توجه به بحران خشکسالی و در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی به لحاظ مصرف آب نقش بسزایی در احیا منابع آبی دارند و باید بعنوان یکی از شاخص های اصلی توسعه مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: بسیاری از گیاهان داروئی با ارزش می باشند و از نظر درامد و اشتغال مقرون به صرفه هستند، آفات کمتری نسبت به محصولات فراگیردارند، بیماری کمتر، نیاز غذایی و آبی و حرارتی کمتر، رقابت آسان تر نسبت به بازارهای فروش سایر گیاهان، سازگاری بیشتر با اقلیم های مختلف به علت کم توقع بودن از جمله عواملی است که در فرایند  اشتغال و مقرون به صرفه بودن این محصول نقش دارند.

امیری برگزاری دوره های آموزشی، بازدید از مزارع کشت و پرورش گیاهان داروئی و کارگاه های فراوری استانهای پیشرو توسط کشاورزان را از برنامه های این شهرستان برای رونق کشت گیاهان دارویی دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید